Ekonomika

Vývoj nelegálneho softvéru bol vo Volkswagene verejným tajomstvom

TASR, 23. januára 2016 12:42

Mnohí manažéri a personál z vývojového oddelenia vedeli, alebo sa priamo podieľali na vývoji dnes už zakázaného softvéru.

Ilustračné foto. Foto: TASR/Henrich Mišovič
Berlín 23. januára (TASR) - Vývoj softvéru, ktorý pri testoch maskuje skutočné hodnoty emisií oxidov dusíka, bol v automobilke Volkswagen (VW) "verejným tajomstvom". Prinajmenšom na oddelení, ktoré sa pokúšalo upraviť motory tak, aby spĺňali emisné normy. Uviedli to v piatok (22.1.) nemecké noviny Süddeutsche Zeitung s odvolaním sa na interné vyšetrovanie VW. Informovala o tom dnes agentúra Reuters.

Mnohí manažéri a personál z vývojového oddelenia vedeli, alebo sa priamo podieľali na vývoji dnes už zakázaného softvéru. Na vývojovom oddelení panovala "kultúra kolektívneho tajomstva". O inštalácii sporného softvéru, ktorý spôsobil najväčšiu korporátnu krízu v histórii, sa otvorene diskutovalo už od roku 2006, napísali Süddeutsche Zeitung.

Ale aj tu sa objavila výnimka. Jeden z členov vývojového oddelenia neudržal tajomstvo a poskytol dôkazy vyšetrovateľom, ktorých si najala automobilka. Tie vyvolali poplach medzi top manažérmi. Tohto "udavača" už vyšetrovala prokuratúra v Braunschweigu, na otázky novín však nereagoval.

Koncern Volkswagen však tvrdí, že o podvodnom softvére vedel len veľmi malý okruh ľudí. Automobilka vyhlásila, že nemá informácie o tom, že by bol do aféry zapletený top manažment firmy alebo členovia jej predstavenstva.

Volkswagen vlani vyhlásil program amnestie pre svedkov, ktorí by mu pomohli objasniť škandál známy pod celom svete pod názvom dieselgate. Vedeniu sľúbilo, že neprepustí nikoho, kto mu poskytne informácie. Koncern plánuje zverejniť prvé výsledky svojho vyšetrovania na aprílovom stretnutí akcionárov.

Volkswagenom otriasa najväčší škandál v 78-ročnej histórii automobilky. Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) vlani v septembri obvinila VW, že nainštaloval do zhruba 500.000 dieselových áut v USA, vyrobených v rokoch 2009 až 2015, softvér, ktorý počas testovania umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že na celom svete jazdí zhruba 11 miliónov vozidiel s týmto softvérom.

Prečítajte si aj:

20. januára 2016 18:11

Bienkowská a Maas tlačia na Volkswagen, aby odškodnil aj klientov v EÚ
Nemecko vždy chránilo automobilový priemysel, ktorý je pre štát významný zdrojom príjmov z daní.

sk
18. januára 2016 18:35

Investori Volkswagenu chcú odškodné za stratu hodnoty akcií
Akcie VW stratili takmer tretinu zo svojej hodnoty, čo predstavuje približne 22 miliárd eur, po vypuknutí najväčšieho škandálu v 78-ročnej histórii automobilky.

sk
15. januára 2016 20:58

Podiel Volkswagenu na európskom trhu klesol, prvýkrát od roku 2007
Spomedzi desiatky najväčších predajcov áut v Európe za celý minulý rok najviac vzrástol predaj vozidiel koncernu Daimler.

sk
Zdielať článok na FacebookPáči sa mi TERAZ.SK na facebooku
Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy priamo na FB

Viac článkov na tému:

Najnovšie články v rubrike

dnes 18:33

Potravinári: Deti vo veku 10 až 12 rokov jedávajú celozrnné pečivo
Viac ako polovica detí vo veku desať až 12 rokov jedáva denne celozrnné pečivo, avšak iba jedna tretina z nich konzumuje ryby. Vyplýva to zo zistení Potravinárskej komory Slovenska.

sk
dnes 17:56

Register chránených produktov EÚ chráni záujmy pestovateľov a farmárov
Počet chránených názvov potravín v krajinách Európskej únie tohto roku stúpol na 1349.

sk
dnes 17:27

VEREJNÉ FINANCIE: SR má už jeden autopilot, zákon o dlhovej brzde
Minister financií Peter Kažimír (Smer-SD) nebude súhlasiť so zavedením ďalšieho „autopilota“ do verejných financií, pokým sa neopravia doterajšie pravidlá zákona o dlhovej brzde.

sk

Téma TASR





Používaním stránok TERAZ.SK súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac