Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Ekonomika

Založenie s. r. o. v roku 2017

Foto: Online Invest s.r.o.

V roku 2016 bolo založených 19 466 spoločností, z ktorých väčšina podnikalo na základe právnej formy spoločnosti s ručením obmedzeným (podľa finstat.sk).

Bratislava 24. apríla (OTS) - Pre 90% začínajúcich podnikateľov je práve s.r.o. tou správnou voľbou.

Porovnávať v podnikaní dobré a zlé veci je veľmi náročné, pretože každý človek sa snaží využiť také ponuky, ktoré mu prinesú prospech z toho, čo vie robiť najlepšie a v čom sa naozaj dobre vyzná. Preto nemôžeme jednoznačne povedať, že výhoda jednej právnej formy má „navrch“ pred tou druhou. Môžeme povedať, že každá z nich má svoje benefity. V našom prípade by sme vám radi predstavili tie, ktoré sa na území využívajú najviac.

Dôvod pre založenie spoločnosti je zvyčajne možnosť získať slobodu od zamestnania. Veľmi dôležitá je registrácia firmy, ktorá bude prezentovať vašu značku a obchodné meno.

Ako na založenie s.r.o.?
Naša legislatíva jednotlivé kroky založenia s.r.o. dopodrobna rozdeluje na množstvo menších úkonov, ktorým sa v prípade vlastnej iniciatívy určite nevyhnete. Preto by ste si mohli pozrieť ponuku online objednávky na založenie vlastnej firmy.

Ak chcete ušetriť pri založení s.r.o. oplatí sa Vám obrátiť na špecializovanú firmu, ktorá zabezpečí celý proces založenia s.r.o. za Vás. V priebehu jedného dňa za vás právne aj legislatívne zdatní ľudia všetko vybavia. Vy sa musíte postarať už len o podpis niektorých dokumentov. Cena takéhoto balíka je len 244 €, a získate s ním aj množstvo výhod:
- založenie s.r.o. na celom území SR
- poradenstvo
- dokumenty pripravené v spolupráci s advokátskou kanceláriou
- podanie návrhu na zápis do obchodného registra
- zaplatenie súdneho poplatku
- registrácia na daňovom úrade
- zľavy pre klientov
- garancia založenia

Okrem toho, že vás táto právna forma oprávňuje podnikať na našom území, máte k dispozícií jednu dôležitú výhodu. Ešte s príchodom tohto roka ste museli platiť daňovú licenciu, ktorá sa síce v prvom roku zakladania neplatila ani v minulosti, čo bola výhoda novozaložených spoločností. Od roku 2018 sa tejto povinnosti zbavíte úplne, čo platí aj pre firmy, ktoré sa založia v tomto aktuálnom roku 2017.

Základné imanie
Úspora nákladov vďaka virtuálnemu sídlu je jedna z možností, ktoré vám neznížia rozpočet na celý rok. Okrem toho nemusíte vkladať ani základné imanie na účet v banke, čo býval pre viacerých podnikateľov veľký problém. Stačí sa preukázať listinou a vyhlásením správcu vkladu, že do základného imania k určitému termínu boli splatené vklady.

Minimálna výška základného imania sa nemenila ani pre tento rok, sumu 5000 € musíte vložiť do novozaloženej spoločnosti v hotovosti, alebo nepeňažnou formou. Na takomto vklade sa podieľajú jej zakladatelia, ktorých môže byť až 50. Minimálna výška vkladu jedného z nich je 750 €.

Pred podaním na zápis do obchodného registra však musíte mať splatených už 30 % upísanej čiastky, každý nepeňažný vklad sa musí uhradiť na plnú hodnotu, teda celých 100 %. Ak je spoločníkov viac úhrn splatených vkladov sa určil do výšky 2500 €. V prípade jedného spoločníka sa musí celé základné imanie splatiť naraz.

Povinnosť voči daňovému úradu
Ak nevyužijete výhodné balíky založenia s.r.o., ktoré za vás potrebné dokumenty vybavia, musíte si sami vyžiadať aj súhlas so založením s.r.o. na daňovom úrade. Ak máte nejaký daňový nedoplatok nad sumu 170 €, môže sa situácia skomplikovať. Na daňový úrad si musíte podať žiadosť o písomný súhlas so zápisom s.r.o. v obchodnom registri. Bez úplného a správneho znenia takejto žiadosti sa ďaleko nepohnete. Zbytočné komplikovanie podnikania neodborným postupom vás môže obmedzovať pri viacerých veciach. Už len to je jeden z dôvodov, prečo by ste mali využiť nenáročné postupy cez osvedčené služby odborníkov.

Vlastné sídlo
Nemenej dôležitou vecou, ktorú musíte na založenie spoločnosti urobiť, je mať adresu alebo kanceláriu. Presnejšie povedané, adresa je dôležitejšia. Naše zákony umožňujú, a to nie len začínajúcim podnikateľom, využívať služby prenájmu virtuálneho sídla. Z dvoch hlavných dôvodov sa teší veľkej obľube. Znižuje náklady a čas na prevádzku klasickej kancelárie, ktorú v podstate ani nevyužívate.

Elektronická komunikácia
Dôvod, prečo nepotrebujete vlastnú kanceláriu je možno aj ten, že veľkú časť úradných dokumentov dnes už vybavíte cez elektronickú komunikáciu. Takáto povinnosť platí aj pre s.r.o. spoločnosti. Prostredníctvom dátovej schránky musíte komunikovať s orgánmi verejnej moci. V tomto procese sa zatiaľ ešte jednoznačné a posledné slovo nepovedalo, takže s určitosťou sa jednotlivé podmienky posudzujú horšie. Každopádne sa od 1.7.2017 dočkáte aktivovania všetkých takýchto schránok automaticky. Jedna výhoda z toho plynie tiež, nepremeškáte žiadne dôležité zásielky, ktoré by vám neskôr mohli spôsobiť zbytočné „ťahanice“.