Celkovo má v roku 2012 železničný preukaz 79.624 súčasných aj bývalých zamestnancov železníc či ich rodinných príslušníkov. Každý rok si ho však musia u osobného dopravcu kúpiť.
Autor TASR
Bratislava 26. augusta (TASR) – Cestovanie InterCity (IC) vlakmi zlacnie od septembra aj pre zamestnancov Železničnej spoločnosti Cargo (ZSSK Cargo) a Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).
Na režijné preukazy, ktoré môžu využívať súčasní aj bývalí pracovníci týchto firiem, si budú môcť kupovať lístky v lacnejšej cenovej kategórii než doteraz.
Držiteľom režijných preukazov, ale aj bežným cestujúcim, stúplo cestovanie IC vlakmi od januára tohto roku, keď vlaky prestali dostávať dotáciu od štátu a odvtedy si musia na seba zarobiť samy. Od septembra tak štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zlacňuje cestovanie IC vlakmi pre štandardných cestujúcich, ale aj pre držiteľov režijných preukazov.
"Vyhnali sme zamestnancov týchto firiem z IC vlakov, chceli by sme, aby sa vrátili naspäť," odôvodnil pre TASR riaditeľ odboru komunikácie ZSSK Tomáš Šarluška. Títo pasažieri sú pre dopravcu podľa jeho slov zaujímavou klientelou najmä pri služobných cestách.
Odborárov takýto postup dopravcu teší. "Považujeme to za prvý pozitívny krok z pohľadu vyrovnanosti medzi jednotlivými železničnými firmami," podotkol predseda Odborového združenia železničiarov (OZŽ) František Petroci. Zamestnanci ZSSK mohli totiž podľa jeho slov cestovať IC vlakmi výrazne lacnejšie ako pracovníci ostatných dvoch firiem. Aj keď i naďalej budú v lacnejšej cenovej kategórii ako ostatní pracovníci železníc, rozdiel sa zmierni.
Celkovo má v roku 2012 železničný preukaz 79.624 súčasných aj bývalých zamestnancov železníc či ich rodinných príslušníkov. Každý rok si ho však musia u osobného dopravcu kúpiť. Zamestnanci železničných spoločností a ich rodinní príslušníci majú cenu 27 eur na rok za preukaz na lístky v druhej triede a pre prvú triedu je cena 40 eur. Pre zamestnancov, ktorí prestali pracovať na železniciach a mali odpracovaných 20 alebo 30 rokov, stojí preukaz 84 eur. Dôchodcovia do 70 rokov veku platia 17 eur a po 70. roku veku je to sedem eur.
Na režijné preukazy, ktoré môžu využívať súčasní aj bývalí pracovníci týchto firiem, si budú môcť kupovať lístky v lacnejšej cenovej kategórii než doteraz.
Držiteľom režijných preukazov, ale aj bežným cestujúcim, stúplo cestovanie IC vlakmi od januára tohto roku, keď vlaky prestali dostávať dotáciu od štátu a odvtedy si musia na seba zarobiť samy. Od septembra tak štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zlacňuje cestovanie IC vlakmi pre štandardných cestujúcich, ale aj pre držiteľov režijných preukazov.
"Vyhnali sme zamestnancov týchto firiem z IC vlakov, chceli by sme, aby sa vrátili naspäť," odôvodnil pre TASR riaditeľ odboru komunikácie ZSSK Tomáš Šarluška. Títo pasažieri sú pre dopravcu podľa jeho slov zaujímavou klientelou najmä pri služobných cestách.
Odborárov takýto postup dopravcu teší. "Považujeme to za prvý pozitívny krok z pohľadu vyrovnanosti medzi jednotlivými železničnými firmami," podotkol predseda Odborového združenia železničiarov (OZŽ) František Petroci. Zamestnanci ZSSK mohli totiž podľa jeho slov cestovať IC vlakmi výrazne lacnejšie ako pracovníci ostatných dvoch firiem. Aj keď i naďalej budú v lacnejšej cenovej kategórii ako ostatní pracovníci železníc, rozdiel sa zmierni.
Celkovo má v roku 2012 železničný preukaz 79.624 súčasných aj bývalých zamestnancov železníc či ich rodinných príslušníkov. Každý rok si ho však musia u osobného dopravcu kúpiť. Zamestnanci železničných spoločností a ich rodinní príslušníci majú cenu 27 eur na rok za preukaz na lístky v druhej triede a pre prvú triedu je cena 40 eur. Pre zamestnancov, ktorí prestali pracovať na železniciach a mali odpracovaných 20 alebo 30 rokov, stojí preukaz 84 eur. Dôchodcovia do 70 rokov veku platia 17 eur a po 70. roku veku je to sedem eur.