< sekcia Ekonomika

Zisk čínskeho internetového gigantu Baidu v 2. kvartáli strmo klesol

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Spoločnosť, prezývaná aj čínsky Google, mala v uplynulých rokoch ťažkosti s udržaním tempa rastu, pretože užívatelia internetu prešli na smartfóny.

Peking 20. augusta (TASR) - Čínsky internetový gigant Baidu vykázal za 2. štvrťrok strmý pokles čistého zisku a jeho tržby rástli najpomalšie za dva roky. Vedenie zároveň upozornilo, že kľúčové príjmy z reklamy zostávajú pod tlakom.

Spoločnosť, prezývaná aj čínsky Google, mala v uplynulých rokoch ťažkosti s udržaním tempa rastu, pretože užívatelia internetu prešli na smartfóny. Minulý týždeň bol Baidu vyradený z rebríčka piatich najhodnotnejších čínskych internetových spoločností po tom, ako jeho trhová kapitalizácia klesla a predbehla ho firma NetEase, ktorá produkuje videohry a zameriava sa na obchodovanie na internete.

Baidu oznámil, že jeho zisk v 2. štvrťroku 2019 klesol medziročne o 62 % na 2,41 miliardy jüanov (307,86 milióna eur). Dôvodom boli náklady na konsolidáciu.

Tržby Baidu vzrástli o 1,4 % na 26,33 miliardy CNY. Prekonali pritom odhady analytikov, ktorí očakávali tržby 25,8 miliardy CNY.

Čínsky gigant však varoval, že jeho tržby v 3. štvrťroku môžu klesnúť o 5 %.

Vedenie spoločnosti uviedlo, že vďaka nedávnym investíciám do znalostnej platformy Zhihu a vedeckej stránky otázok a odpovedí Guokr.com sa zameriava na zlepšenie obsahu.

Vláda v Pekingu pozorne monitoruje citlivý obsah sociálnych sietí v Číne a Baidu uviedol, že v 1. polroku „odfiltroval viac ako miliardu zavádzajúcich, nekvalitných reklamných materiálov a desiatky miliárd urážlivých, nevhodných obrázkov, textov, videí a webových odkazov“.

Po odchode Google z Číny sa Baidu už tradične spolieha na reklamu, ktorá sa rozhodujúcou mierou podieľa na jeho príjmoch. Toto odvetvie je však obzvlášť citlivé na spomalenie hospodárskeho rastu. Spoločnosť sa preto snaží posunúť smerom k technológiám ako sú umelá inteligencia a autonómne vozidlá.

(1 EUR = 7,8283 CNY)