Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 20. apríl 2024Meniny má Marcel
< sekcia Ekonomika

Značku Kvalita z našich regiónov môžu dostať hotely aj reštaurácie

Na snímke zľava predsedníčka občianskeho združenia Kvalita z našich regiónov Bohumila Tauchmannová, generálny sekretár Zväzu hotelov a reštaurácií SR Marek Harbuľák, riaditeľ divízie spotrebiteľského panelu spoločnosti GfK pre Slovensko a Českú republiku Ladislav Scengeri a výkonný podpredseda Združenia miest a obcí Slovenska Milan Muška počas tlačovej konferencie občianskeho združenia Kvalita z našich regiónov 4. mája 2015 v Bratislave. Foto: TASR - Martin Baumann

Marek Harbuľák pripomenul, že cestovný ruch zabezpečuje prácu v takých lokalitách Slovenska, kde iné priemyselné odvetvia nedokážu vytvárať nové pracovné miesta.

Bratislava 4. mája (TASR) – Reštaurácie, hotely aj cateringové spoločnosti sa od konca roka 2014 môžu uchádzať o značkou "Kvalita z našich regiónov". Ako povedal generálny sekretár Zväzu hotelov a reštaurácií (ZHR) SR Marek Harbuľák dnes na tlačovej konferencii v Bratislave venovanej už piatemu ročníku tejto značky, pri ponuke sú pre prevádzky rozhodujúce trendy v správaní sa spotrebiteľov. Pripomenul tiež, že cestovný ruch zabezpečuje prácu v takých lokalitách Slovenska, kde iné priemyselné odvetvia nedokážu vytvárať nové pracovné miesta.

"O značku sa môžu uchádzať reštaurácie aj hotely, ktoré poskytujú stravovacie služby, a po splnení kritérií si budú môcť označiť svoju prevádzku. Prevádzka s týmto logom bude mať konkurenčnú výhodu. Na jednej strane naši zákazníci takéto označenie vyhľadávajú a my sa takto zviditeľníme. Efektom tiež je, že si navzájom pomáhame a vytvárame pracovné miesta, a tým produkujeme pre domácu ekonomiku lepšie čísla," povedal TASR Harbuľák.

Slovenské produkty si podľa ZHR objednáva okolo 40 % návštevníkov reštauračných zariadení a hotelov. Podľa Harbuľáka je to dobrý signál. "Musíme sa vzájomne podporovať, ak chceme, aby tradície a to dobré, čo na Slovensku bolo, sa aj zachovalo. Snažíme sa vyhovieť požiadavkám návštevníkov. Platí to aj v prípade domácich výrobkov a tovarov. Pokiaľ vidíme, že zákazníci ich chcú, tak je našou povinnosťou mať ich v ponuke," konštatoval Harbuľák. Podotkol tiež, že by to nemalo byť chápané 'len ako povinnosť', keďže podnikatelia v tejto oblasti sú navzájom prepojení a na sebe závislí. "Ide o reťazec, ktorý sa začína u pestovateľa alebo chovateľa, pokračuje u spracovateľa, u obchodníka a končí sa u nás," povedal generálny sekretár zväzu.