Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Ekonomika

Zo šiestich závodov trenčianskej Ozety zostal jediný v Topoľčanoch

Najväčší pánsky oblek na svete pochádza z dielne spoločnosti Ozeta Neo, a.s. z Topoľčian. Pracovníčky jednej z posledných odevných fabrík na Slovensku ho šili po pracovnom čase. Dvadsať žien sa venovalo jeho výrobe vyše 200 hodín, príprava trvala takmer rok. Na ušitie štvornásobne väčšieho obleku, ako je najväčšie konfekčné číslo, potrebovali 43 metrov látky. Foto: TASR/Henrich Mišovič

V časoch najväčšieho rozmachu Odevných závodov Trenčín, neskôr Ozeta, pracovalo v šiestich výrobných závodoch na Slovensku viac ako 5000 zamestnancov.

Trenčín 21. marca (TASR) – V časoch najväčšieho rozmachu Odevných závodov Trenčín, neskôr Ozeta, pracovalo v šiestich výrobných závodoch na Slovensku (Trenčín, Topoľčany, Nové Mesto nad Váhom, Hlohovec, Skalica, Tornaľa) viac ako 5000 zamestnancov. Dnes má spoločnosť Ozeta jeden výrobný podnik v Topoľčanoch s 350 zamestnancami, divíziu retail s 80 pracovníkmi a centrálny sklad v Trenčíne.

Ako TASR informoval marketingový riaditeľ Ozety, a. s., Michal Pilip, spoločnosť sa na domácom trhu špecializuje predovšetkým na voľnočasovú a formálnu pánsku konfekciu. Tá predstavuje viac ako 90-% podiel tovaru na plochách 22 značkových predajní na Slovensku. V prípade korporátneho šitia na zákazku a zahraničného exportu sú možnosti závodu ďaleko rozsiahlejšie. „Výrobný závod Ozeta Neo, a. s., vyváža dve tretiny svojej produkcie do zahraničia, najvýznamnejšími zákazníkmi sú okrem domáceho trhu krajiny Beneluxu a Škandinávie,“ priblížil Pilip.

Domáca produkcia sa podľa neho stáva čoraz žiadanejšou a postupne od konca roka 2013 prechádza obdobím renesancie. „Sme radi, že Slováci čoraz častejšie objavujú skutočnú kvalitu nielen v tradičných slovenských potravinách, ale aj v oblasti pánskej módy našej spoločnosti, ktorá po celé desaťročia patrí medzi európsku špičku. Najväčšími problémami odevného priemyslu na Slovensku sú nedostatok pracovnej sily a neschopnosť konkurovať výrobcom z Balkánu a Číny v oblasti cien, predovšetkým z dôvodu vysokej zaťaženosti výrobných podnikov odvodmi,“ zdôraznil marketingový riaditeľ.

Ako dodal, Ozeta prechádza v poslednom období intenzívnymi zmenami, rekonštrukciou i mnohými kľúčovými inováciami v odvetví. Vo výrobnom závode sa investície dotkli aj modernizácie strojového parku s cieľom zefektívniť prácu, zlepšiť pracovné podmienky, získať nových zákazníkov a trhy, ktorí požadujú stále náročnejšie a kvalitnejšie výrobky. „V maloobchodnej divízii pracujeme na sústavnom zlepšení prostredia predajní. V neposlednom rade investujeme aj do zlepšenia pracovného prostredia v centrálnom sklade. Naším zámerom je doplniť predajnú sieť na Slovensku a pokračovať v expanzii v Česku a ďalších krajinách strednej a východnej Európy,“ doplnil Pilip.

Podobne ako ostatné odevné spoločnosti na Slovensku, aj Ozetu trápi nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily. „Učňovské a odborné školstvo v odbore krajčír/krajčírka zaniká pre nezáujem mladých ľudí o túto profesiu a existujúca odborná pracovná sila starne. Výrobcovia sú často nútení pracovať aj s nekvalifikovanou pracovnou silou z iných odvetví a potrebnú kvalifikáciu musí dodatočne zabezpečiť,“ uzavrel marketingový riaditeľ.