Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Ekonomika

Zvolen sa na veľtrhu ITF SLOVAKIATOUR prezentuje najmä históriou

Tradičný medzinárodný veľtrh cestovania ITF Slovakiatour v areáli bratislavskej Incheby 30. januára 2016. Na snímke prezentácia vellness a fitness. Foto: TASR/Štefan Puškáš

Medzinárodný veľtrh v Bratislave počas štyroch dní predstaví 345 vystavovateľov z 18 krajín.

Zvolen 30. januára (TASR) - Na 22. ročníku medzinárodného veľtrhu cestovného ruchu ITF SLOVAKIATOUR, ktorý sa koná v týchto dňoch v Bratislave, je spoločne s Oblastnou organizáciou cestovného ruchu Stredné Slovensko (OOCR) prítomné aj mesto Zvolen. Hneď v prvý deň veľtrhu prijalo jeho vedenie ocenenie za 3. najkrajšie mesto na Slovensku, ktoré mu udelil portál slovakregion.sk.

Viaceré mestá a regióny ponúkajú na veľtrhu pohľad na ich región v novom šate, iné stavili na tradície ako napríklad Liptov a Orava. Podľa riaditeľky marketingu OOCR Stredné Slovensko Daniely Chrančokovej má tento región návštevníkom čo ponúknuť. „Najviac rezonujú témy ako aktívny oddych v súlade s odpočinkom, napríklad s kúpeľným, potom kultúra a história, ako napríklad banská tradícia našich miest,“ uviedla.

Podľa nej sú turisti dnes nároční a vyžadujú niečo extra, napríklad kompletný balík služieb. Zvolen a menšie mestá sa môžu uchádzať o turistov práve v spojení s ďalšími subjektmi. Mesto chce pri tom upriamiť pozornosť práve na históriu, ktorá sa najväčšmi snúbi v areáli starobylého Pustého hradu.

Zvolen počas polročného hlasovania v ankete o najkrajšie mesto a obec získal 29.625 hlasov. Zakladateľ portálu a organizátor súťaže Peter Jurík zdôraznil, že nešlo len o najväčší počet hlasov, ale aj o najväčší počet registrovaných hlasujúcich. V populárnosti miest nehral pri tom dôležitú úlohu len vzhľad, ale predovšetkým aktivity miest a činnosť primátorov.

Medzinárodný veľtrh v Bratislave počas štyroch dní predstaví 345 vystavovateľov z 18 krajín. Domáci vystavovatelia prezentujú tradičnú, ale aj modernú gastronómiu slovenských regiónov, produkty výrobcov a cestovných kancelárií, poľovníctvo, wellness a fitness.

Slovensko minulý rok zaznamenalo rekord v náraste návštevnosti až o 20 %, z toho najviac sa o domáce destinácie zaujímali práve samotní Slováci. Podľa slov organizátorov je dôvodom skutočnosť, že Slovensko patrí medzi bezpečné krajiny.