V dnešnej dobe plnej technických vymožeností je občas ťažké presvedčiť deti, aby čítali knihu. Prieskum upozorňuje, že každé tretie dieťa príde do školy s tým, že mu ani mama, ani oco nikdy nečítali.
Autor TASR
Rožňava 25. septembra (TASR) - Gemerská knižnica Pavla Dobšinského v Rožňave, kultúrne zariadenie Košického samosprávneho kraja, pripravuje v rámci projektu Tajomstvá v literatúre v utorok (26.9.) besedy pre žiakov druhého stupňa základných škôl s Tiborom Hujdičom pod názvom Rande s mojou láskou – knihou.
"V dnešnej dobe plnej technických vymožeností je občas ťažké presvedčiť deti, aby čítali knihu. Väčšina rodičov svoje ratolesti už v útlom veku necháva s mobilom, tabletom alebo pri počítači. Viesť deti už odmala k čítaniu je veľmi dôležité. O to sa snaží aj Tibor Hujdič alias 'pán Mrkvička'. Študoval sociálnu prácu na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Ako sociálny pracovník pracoval s deťmi. Založil detské kníhkupectvo zamerané na predaj kníh pre deti a mládež," povedala Tatiana Bachňáková z knižnice.
Podľa Hujdiča prieskum na túto tému upozorňuje, že každé tretie dieťa príde do školy s tým, že mu ani mama, ani oco nikdy nečítali. "Takéto dieťa už pri nástupe do školy oproti deťom, ktorým rodičia pravidelne čítajú, zaostáva. Zmeniť to k lepšiemu je dlhodobá záležitosť, no určite sa netreba vzdávať," tvrdí Hujdič.
Podujatie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia, ktorý je hlavným partnerom projektu.
"V dnešnej dobe plnej technických vymožeností je občas ťažké presvedčiť deti, aby čítali knihu. Väčšina rodičov svoje ratolesti už v útlom veku necháva s mobilom, tabletom alebo pri počítači. Viesť deti už odmala k čítaniu je veľmi dôležité. O to sa snaží aj Tibor Hujdič alias 'pán Mrkvička'. Študoval sociálnu prácu na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Ako sociálny pracovník pracoval s deťmi. Založil detské kníhkupectvo zamerané na predaj kníh pre deti a mládež," povedala Tatiana Bachňáková z knižnice.
Podľa Hujdiča prieskum na túto tému upozorňuje, že každé tretie dieťa príde do školy s tým, že mu ani mama, ani oco nikdy nečítali. "Takéto dieťa už pri nástupe do školy oproti deťom, ktorým rodičia pravidelne čítajú, zaostáva. Zmeniť to k lepšiemu je dlhodobá záležitosť, no určite sa netreba vzdávať," tvrdí Hujdič.
Podujatie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia, ktorý je hlavným partnerom projektu.