Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Kultúra

Mária Terézia na RTVS bola v prime time trhovým lídrom

Mária Terézia na obraze, archívna snímka. Foto: TASR/AP

Historická miniséria vznikla ako film štyroch verejnoprávnych televízií - slovenskej RTVS, Českej televízie, rakúskej ORF a maďarskej MTVA - k 300. výročiu narodenia panovníčky.

Bratislava 27. decembra (TASR) - Dvojdielna historická miniséria Mária Terézia sa na verejnoprávnom RTVS stretla počas Vianoc s diváckym záujmom. Prvú časť si v pondelok 25. decembra pozrelo 772.000 divákov v cieľovej skupine 12+ s podielom na trhu 28,8 percenta. Druhú časť si v utorok 26. decembra pozrelo 789.000 divákov v cieľovej skupine 12+ s podielom na trhu 29,4 percenta. TASR o tom informovala hovorkyňa RTVS Erika Rusnáková.

"Jednotka týmto dosiahla najvyššiu sledovanosť svojho programu mimo športu od decembra 2015," uviedla. Po oba dni tak bola v prime time jednoznačným trhovým lídrom v cieľovej skupine 12+. V čase vysielania Márie Terézie bola zároveň najsledovanejšou televíziou aj u mladších divákov (12-54).

K najsilnejším sociodemografickým skupinám patrili starší diváci (55+), o niečo viac ženy, s vysokoškolským vzdelaním a z väčších miest nad 100.000 obyvateľov.

Historická miniséria vznikla ako film štyroch verejnoprávnych televízií - slovenskej RTVS, Českej televízie, rakúskej ORF a maďarskej MTVA - k 300. výročiu narodenia panovníčky rakúsko-uhorskej monarchie Márie Terézie.

"Takéto projekty majú zmysel, budeme v nich v budúcnosti pokračovať," povedal generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník. "Kvalita našej produkcie sa opäť posunula o stupeň vyššie," dodal programový riaditeľ televízie Tibor Búza.