Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 20. apríl 2024Meniny má Marcel
< sekcia Kultúra

PRIESKUM: Ktoré rádiá sú na Slovensku najpočúvanejšie?

Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván

Prieskum Median SK realizoval v období od 11. januára do 26. júna na vzorke 4466 občanov Slovenskej republiky vo veku od 14 do 79 rokov.

Bratislava 23. augusta (TASR) – Najpočúvanejšie slovenské rádiá sú aj naďalej Rádio Expres, Rádio Slovensko a Fun rádio. Ich komerčné a trhové pozície potvrdil najnovší prieskum MML-TGI agentúry Median SK za prvý a druhý kvartál tohto roku.

Rozhlas podľa prieskumu počúva denne 66 percent Slovákov. Rádio Expres zaznamenalo počúvanosť v parametri „počúval včera“ na úrovni 19,4 percenta, čo predstavuje 869.000 poslucháčov. Za ním tesne nasleduje Rádio Slovensko (17,8 %), ktoré v prvom polroku denne počúvalo 795.000 poslucháčov. S väčším odstupom na treťom mieste Fun rádio si denne naladilo 497.000 poslucháčov (11,1 %).

Štvrtou najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou podľa parametra „počúval včera“ je Rádio Jemné (7,7 %), za ním nasledujú Rádio Europa 2 (7,3 %), Rádio Regina (6,3 %), Rádio Vlna (5,0 %), Rádio_FM (2,5 %). V desiatke najpočúvanejších rádií došlo k jedinému posunu. Rádio Anténa Rock (2,5 %) vytlačilo z deviatej pozície Rádio Lumen (2,3 %).

Komerčne najúspešnejších je šesť rozhlasových okruhov RTVS, ktoré denne počúva štvrtina (26 %) populácie vo veku do 14 do 79 rokov. Stanice rozhlasovej siete Radio Services (Fun rádio, Rádio Kiss, Rádio Frontinus, Rádio Rebeca, Rádio Beta, Rádio Best FM, Sky rádio, Rádio Lumen, Rádio Liptov, Rádio SiTy a Záhorácke rádio) majú celkovú počúvanosť 20 percent a stanice siete Radio Group (Rádio Jemné, Rádio Anténa Rock, Rádio Vlna, Rádio Europa 2) 15 percent.

Expres je zároveň trhovou jednotkou s 23-percentným podielom na trhu. V závese za ním je Rádio Slovensko (22 %), tretie Fun rádio má trhový podiel 13 percent. Trhový podiel na úrovni osem percent dosiahli Rádio Jemné, Rádio Europa 2 a Rádio Regina. Rádio Vlna kontroluje šesť percent trhu, zvyšné rozhlasové stanice 11 percent.

Prieskum Median SK realizoval v období od 11. januára do 26. júna na vzorke 4466 občanov Slovenskej republiky vo veku od 14 do 79 rokov.