Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 18. apríl 2024Meniny má Valér
< sekcia Kultúra

PRIESKUM: Takto vyzerá rebríček najsledovanejších TV v roku 2016

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Prieskum za rok 2016 bol realizovaný na vzorke 8567 respondentov – občanov Slovenskej republiky vo veku od 14 do 79 rokov.

Bratislava 6. apríla (TASR) – Najvyššiu sledovanosť v roku 2016 mala Televízia Markíza nasledovaná TV JOJ a verejnoprávnou Jednotkou. Vyplýva to zo súhrnu prieskumov MML–TGI, ktorý dnes predstavila spoločnosť Median SK.

Agentúra v prieskume mapujúcom obdobie od 11. januára do 18. decembra 2016 namerala TV Markíza sledovanosť na úrovni 51 percent. TV JOJ dosiahla v parametri "sledoval včera" ročnú sledovanosť 32 percent a Jednotka zaznamenala 25-percentnú sledovanosť.

Najsilnejšou na televíznom trhu bola vlani skupina Markíza. Jej tri kanály (TV Markíza, TV Doma a TV Dajto) dosiahli súhrnnú sledovanosť 54 percent. Štyri kanály skupiny JOJ (TV JOJ, Plus, Wau a RiK) sledovalo celkom 34 percent divákov. Dva kanály RTVS (Jednotka a Dvojka) mali 26-percentnú ročnú sledovanosť.

TV Markíza bola v minulom roku aj trhovou jednotkou s 39-percentným podielom na trhu. TV JOJ mala na trhu 22 percent, Jednotka 16 percent, ostatné stanice sa delili o zvyšných 23 percent trhu.

Všetky televízie na slovenskom televíznom trhu mali za rok 2016 súhrnnú sledovanosť 84 percent. Znamená to, že ich sledovali takmer 4 milióny divákov.

Národný prieskum MML–TGI, zameraný na spotrebné správanie, médiá a životný štýl, realizuje spoločnosť Median SK kontinuálne od roku 1997. Prieskum za rok 2016 bol realizovaný na vzorke 8567 respondentov – občanov Slovenskej republiky vo veku od 14 do 79 rokov.