< sekcia Kultúra

RTVS: Špeciálne volebné vysielanie si zaplo takmer milión divákov

Na snímke budova RTVS v Mlynskej doline, archívne foto. Foto: TASR/Michal Svítok

Dvojka odvysielala medzi 22. októbrom a 5. novembrom osem predvolebných diskusných relácií, ktoré si celkovo pozrelo 528.000 divákov. Ich priemerná sledovanosť dosiahla hodnotu 25.000 divákov.

Bratislava 13. novembra (TASR) - Predvolebné diskusie s kandidátmi na primátorov krajských miest a mimoriadne správy RTVS ku komunálnym voľbám si zaplo 964.000 divákov, čo predstavuje 20,7 percenta z populácie 12+. Informovala o tom hovorkyňa RTVS Erika Rusnáková. Priestor na prezentovanie svojho programu voličom využilo v televíznych a rozhlasových debatách 165 kandidátov.

Prvý ucelený sumár výsledkov RTVS odvysielala v nedeľnom rannom Rádiožurnále, na ktorý plynulo nadviazalo povolebné štúdio. V ňom moderátori zhodnotili priebeh volieb a výsledky zo štúdií v Bratislave, Banskej Bystrici a Košiciach.

„Na diskusné relácie, mimoriadne správy v deň komunálnych volieb aj povolebné štúdiá sme zaznamenali množstvo pozitívnych ohlasov. Veríme, že takýto záujem vyvolalo nielen nové svieže grafické stvárnenie projektu RTVS Komunálne voľby 2018, ale aj enormné nasadenie všetkých redaktorov, technických a výrobných pracovníkov, ktorí zabezpečili ich mapovanie zo všetkých regiónov Slovenska,“ uviedol riaditeľ sekcie spravodajstva a publicistiky RTVS Vahram Chuguryan.

Dvojka odvysielala medzi 22. októbrom a 5. novembrom osem predvolebných diskusných relácií, ktoré si celkovo pozrelo 528.000 divákov. Ich priemerná sledovanosť dosiahla hodnotu 25.000 divákov.

Komunálnym voľbám sa venovalo aj rozhlasové vysielanie. Rádio Regina okrem debát z ôsmich krajských miest pripravilo 25 diskusií s kandidátmi na primátorov a starostov miest nad 25.000 obyvateľov. "Celkovo Rádio Regina prinieslo 30 hodín špeciálneho rozhlasového vysielania ku komunálnym voľbám. Poslucháčom v ňom predstavilo napríklad okresné mestá nad 10.000 obyvateľov a v Kluboch komunálnej politiky priblížilo kompetencie samospráv," informovala Rusnáková.

RTVS priniesla mimoriadne správy a diskusie aj prostredníctvom svojich digitálnych kanálov. Okrem streamu na webe rtvs.sk ich vysielala tiež na Facebooku Správy RTVS, na ktorom si ich pozrelo viac ako 121.000 ľudí. „RTVS sa snaží streamovať na sociálnych sieťach čoraz viac obsahu. Uvedomuje si, že množstvo divákov sleduje dianie okolo akýchkoľvek volieb online, a preto im aj v budúcnosti chceme takýmto spôsobom ponúkať čo najviac informácií,“ poznamenal riaditeľ sekcie nových médií Dušan Jančovič.