Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 19. marec 2024Meniny má Jozef
< sekcia Magazín

O trende diskrétneho nakupovania

Petr Sochora pred bratislavským depom Zásielkovne Foto: Peter Stas

Čo je „diskrétne nakupovanie“ a prečo prežíva aktuálne na Slovensku veľký boom?

Bratislava 29. marca (OTS) - Slováci nakupujú radi a - ako aktuálne hlási jeden z lídrov stredoeurópskeho e-commerce trhu, spoločnosť Zásielkovňa - slovenský zákazník si stále viac a viac obľubuje takzvané „intímne nakupovanie“. Odborníci týmto pojmom radi označujú výhody, ktoré zákazníkovi prináša online nakupovanie spojené s možnosťou osobne si tovar vyzdvihnúť na výdajnom mieste podľa vlastného výberu.

Diskrétne nakupovanie je čoraz obľúbenejšie
Zákazníci pri nakupovaní niekedy jednoducho nechcú, aby ich okolie malo informácie o tom, čo kupujú. V takom prípade je pre nich vhodným riešením osobný odber na výdajnom mieste v blízkosti ich bydliska,“ hovorí na tému intímneho nakupovania Petr Sochora zo spoločnosti Zásielkovňa, ktorá je jedným z hlavných sprostredkovateľov intímnych nákupov na Slovensku. „Eliminujú tak totiž riziko, že príde kuriér k nim domov a zásielku by mal prebrať napríklad manžel alebo niekto z rodiny. Vhodné je to najmä v prípade, ak ide o tovar, ktorý má byť darom či prekvapením a preto ho zákazníci potrebujú nakúpiť diskrétne,“ dodáva.
Zásielkovňa - výdajné miesto
Foto: Peter Stas

Podľa slov Petra Sochoru, online nakupovanie poskytuje okrem spomínanej intimity i mnohé ďalšie výhody: „Online nakupovanie Vám dáva slobodu. Nemusíte chodiť po nákupných centrách a hľadať v konkrétnych obchodoch, kde nie je možnosť porovnania cien. Pri online nakupovaní už dnes táto možnosť existuje a máte tiež oveľa širšiu ponuku výberu,“ vysvetľuje.
Na svoje si prídu tiež špecifické skupiny zákazníkov, ako napríklad mamičky s malými deťmi, pre ktoré môže byť klasické nakupovanie logisticky obzvlášť náročné,“ dodáva.

Boom intímnych nákupov narastá – zákazníci si odberné miesta pýtajú sami

Boom intímnych nákupov prináša na našom trhu prvé hmatateľné dôkazy. Špecialista na osobný odber a výdajné miesta, spoločnosť Zásielkovňa, ktorej materská spoločnosť Zásilkovna vznikla pred siedmymi rokmi v Českej republike a do dnešného dňa sa rozšírila i na maďarský či rumunský trh, hlási v týchto dňoch obrovský nárast svojich výdajných miest.
Len pred pár dňami otvorila už svoje tisíce výdajné miesto. Jubilejné tisíce výdajné miesto bolo slávnostne otvorené 20. marca v českom meste Mělník v osobnej prítomnosti zakladateľky Zásielkovne Simony Kijonkovej, ktorú české médiá prezývajú „prvou dámou českej e-commerce“. „Otvorenie 1000. pobočky je pre nás dôležitým medzníkom, ktorý je treba náležite osláviť. Zásielkovňa má pobočky v Česku, na Slovensku, ale i v Maďarsku a Rumunsku. V súčasnosti doručujeme zásielky z viac ako 14 000 e-shopov,“ uviedla Simona Kijonková.
Osobný odber sa dlho tešil väčšej obľube než na Slovensku v krajinách ako je Česko či Maďarsko. Tento trend, však teraz na Slovensko prichádza a v blízkej dobe už budú tlačiť priamo zákazníci na e-shopy aby im umožnili výdajné miesta,“ vysvetľuje prichádzajúci trend Petr Sochora.
„E-shopov sú tisíce a bude ich ešte viac. Dnes sa predá online len zhruba 9% všetkých nákupov. Väčšina predajov je tak stále v kamenných predajniach. Ľudia si vážia svoje peniaze aj svoj čas a tak celý e-commerce trh porastie ešte oveľa viac. Má to v rukách aj mladšia generácia. Veď malé deti sú dnes denne na tabletoch a smartfónoch a online nakupovanie bude pre ne absolútne prirodzené,“ dodáva Petr Sochora na záver.