Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 18. máj 2024Meniny má Viola
< sekcia Magazín

Doručenie zdarma ovplyvňuje rozhodovanie slovenských zákazníkov

Foto:

Slováci nakupujú cez internet stále viac.

Rastúci trend online nakupovania prináša v súčastnosti nielen široký výber produktov, ale aj možnosť využiť výhodné ponuky, ktoré zahrňujú bezplatné doručenie.

Bratislava 20. decembra (OTS) - Slováci sa stále viac stávajú aktívnejšími pri nákupoch cez internet, najmä v zimných mesiacov, keď nie je moc lákavé predierať sa davmi ľudí v kamenných obchodoch. Najmä počas tohto obdobia, podľa štatistík portálu promo-codes.cz, hľadá každý druhý nakupujúci propagačný kód na doručenie zdarma. Nie je prekvapujúce, že skúsení zákazníci na Slovensku sa snažia vyhľadať zoznam propagačných kódov pre dopravu zadarmo, aby ušetrili peniaze.

Doprava zadarmo v číslach – je naozaj taká populárna?
Možno vás to prekvapí, ale doprava zadarmo nie je len jednou z mnohých marketingových stratégií, je považovaná za jednu z najefektívnejších. Podľa Statista v prvom štvrťroku 2022 68,2 % globálnych spotrebiteľov uviedlo, že by si s väčšou pravdepodobnosťou kúpili položku online, ak by im bola ponúknutá bezplatná doprava.

Vzhľadom na rastúcu popularitu bezplatnej dopravy spoločnosť Rakuten Insight vykonala štúdiu, v ktorej túto možnosť skúmala z rôznych aspektov. Pozrime sa na to, čo zistili.

Podľa štúdie je pre 59 % nakupujúcich jedným z hlavných faktorov ovplyvňujúcich ich rozhodnutie nakupovať online doprava zadarmo. Doprava zdarma sa tiež umiestnila na druhom mieste za cenami produktov ako druhý najobľúbenejší faktor. Bezplatná doprava zároveň buduje lojalitu zákazníkov: 54 % respondentov uviedlo, že by sa pravdepodobne vrátili do takéhoto internetového obchodu, aby znova nakupovali, ak by im bola poskytnutá bezplatná doprava.

To však nie je všetko. Štúdia zistila, že zákazníci sú ochotní pridať do košíka viac položiek, len aby využili dopravu zadarmo. Podľa prieskumu 59 % opýtaných spotrebiteľov nemá problém pridať k objednávke ďalšie položky, aby sa ich suma objednávky kvalifikovala na dopravu zdarma.

Je však potrebné poznamenať, že štúdia odhalila zaujímavý fakt: všetky vyššie uvedené údaje sú relevantné iba vtedy, ak sa bezplatné doručenie uskutoční v primeranom čase. 90 % zákazníkov očakáva doručenie svojich objednávok maximálne do 7 dní, inak sú zákazníci ochotní vzdať sa dopravy zdarma, pretože nie sú ochotní dlhšie čakať. Dôležitosť rýchlosti doručenia podporujú aj štatistiky od spoločnosti Statista: podľa zdroja asi 37 % spotrebiteľov s väčšou pravdepodobnosťou kúpi produkty, ak im ponúknu doručenie nasledujúci deň.

Aká je budúcnosť dopravy zadarmo?
Doprava zdarma je momentálne veľmi žiadaná. Je však zrejmé, že bezplatná doprava je dodatočným nákladom pre podnikanie, čo je obzvlášť citeľné pre malé a stredné podniky. Otázkou teda zostáva – bude aj v budúcnosti možnosť dopravy zadarmo?

Odborníci sa zhodujú na tom, že získať dopravu zdarma v budúcnosti bude vysoko pravdepodobné. Doprava zadarmo sa stala efektívnou stratégiou internetových obchodov, ktorá ovplyvňuje správanie spotrebiteľov a nákupné rozhodnutia. Keďže technológie, logistika a riadenie dodávateľského reťazca sa neustále vyvíjajú, podniky pravdepodobne nájdu inovatívne spôsoby, ako ponúknuť dostupnejšiu bezplatnú dopravu, aby prilákali nových a udržali stálych zákazníkov.