< sekcia Magazín

Maďarská moderátorka nezvládla živý vstup pre nevoľnosť

Moderátorka Magda Authová pri čítaní správ o veľkonočných bohoslužbách v rôznych cirkvách sa viackrát pomýlila, znova ich začínala, napokon stratila nervy.

Budapešť 9. apríla (TASR) – Správy maďarského verejnoprávneho rozhlasu Kossuth Rádió nezneli v nedeľu ráno správne kvôli nevoľnosti moderátorky Magdy Authovej. Moderátorke prišlo zle počas výkonu svojej práce za mikrofónom a previezli ju do nemocnice, uviedol dnes vo vyhlásení Fond na podporu poskytovateľov mediálnych služieb a správy majetku (MTVA), ktorý zastrešuje maďarské verejnoprávne médiá.

MTVA jednoznačne poprela správy, ktoré sa šíria ne internete, že Authová hlásila správy pod vplyvom alkoholu. "Moderátorku vďaka pomoci jej kolegov previezli do nemocnice. Ešte stále ju ošetrujú," uvádza sa vo vyhlásení MTVA.

Fond pripomenul, že hlásateľka už desaťročia pracuje pre Maďarský rozhlas. Zaželal jej skoré uzdravenie a požiadal médiá, aby z ochorenia kolegyne nerobili klebety a bulvárne správy bez toho, aby poznali skutočnosť.

Verejnoprávny rozhlas v nedeľu večer vyhlásil, že korektne pripravené správy ráno o 6.00 h v Kossuth Rádió žiaľ pre nevoľnosť moderátorky zazneli zmätene a s chybami. V médiách sa ozvala kritika, že moderátorka bola počas živého vysielania veľkonočných správ pod vplyvom alkoholu.

Ako uviedol maďarský spravodajský server Index, rozhlasová stanica vymazala zvukový záznam ranných správ zo svojho archívu a vo vyhlásení zverejnenom na svojej stránke na sociálnej sieti Facebook sa poslucháčom ospravedlnila.

Moderátorka Magda Authová sa pri čítaní správ o veľkonočných bohoslužbách v jednotlivých cirkvách viackrát pomýlila a začínala stále odznova, napokon stratila nervy. Režisér nariadil prečítať športové spravodajstvo, pričom však technik nestiahol úplne mikrofón moderátorky, ktorá si ďalej hovorila svoje.

Z komentárov poslucháčov na internetovej stránke rozhlasu a na stránke radiosite.hu vyplýva, že nešlo o nevoľnosť, ale o evidentný vplyv alkoholu. Pobúrení boli najmä veriaci poslucháči.

Index pripomína, že Authová mala už v roku 2002 podobný prípad, kedy správu o odchode kontroverzného novinára Györgya Bolgára z rozhlasu komentovala v živom vysielaní slovami: "no konečne". Rozhlas vtedy vydal vyhlásenie, v ktorom sa tiež ospravedlnil poslucháčom a dištancoval sa od jej poznámok.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.