Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Magazín

Nešetrite na všetkom. Môže sa vám to vypomstiť

Víno/Ilustračné foto. Foto: TASR/Martin Baumann

Aj keď sa mnohým môže zdať optimalizácia podnikových financií ako módny výstrelok, hoci pre niektorých určite aj je, pomôže zosekať náklady firmy o nemalé čiastky.

Bratislava 10. februára (OTS) - Niektorí sa rozhodli používať lacné tonery, iní hľadajú optimálny počet zamestnancov, a tak niektorých prepúšťajú a ďalší zase začali používať onshore spoločnosti.

Onshore spoločnosti
Oproti spoločnostiam so sídlom v daňových rajoch, kde nájdete nulové najčastejšie daňové zaťaženie, sú onshore spoločnosti založené v krajinách so štandardným ekonomickým systémom. S tým rozdielom, že legislatíva a ekonomické prostredie danej krajiny je pre podnikateľov výhodnejšie ako to domáce. Obľúbené je založenie sro v Maďarsku, na Cypre, v Holandsku či vo Veľkej Británii, vďaka čomu sú daňové náklady pre firmu nižšie.

Kedy je čas na refinancovanie pôžičky
Ďalšou možnosťou, ako optimalizovať svoje firemné financie, je prehľadná refinančná pôžička. Ideálne je ju využiť vtedy, keď vaša firma spláca viacero pôžičiek, nastáva neporiadok v splácaní, mesačné splátky sú zbytočné vysoké a chcete náklady optimalizovať. Refinančná pôžička vám poskytne peniaze na predčasné splatenie všetkých pôžičiek a miesto dvoch, troch, štyroch budete splácať iba jednu a vďaka tejto konsolidácii ušetríte zaujímavú sumu.

Sú miesta, na ktorých sa neoplatí šetriť
Optimalizovať nemôžete vždy, všetko a za každých podmienok. Keby ste sa rozhodli šetriť na zákazníkoch, prejaví sa to na vašich príjmoch. Tiež sa vám neoplatí šetriť na svojich obchodných partneroch a radšej im pošlite víno pre firmy ako poďakovanie za vašu spoluprácu, je to drobnosť, no vzťahom to len pomôže. Nie najrozumnejší nápad je šetriť pri tvorbe vášho firemného webu, to sa vám tiež môže rýchlo vypomstiť. Rozhodli ste sa, že budete šetriť? Super, ale robte to iba na tých miestach, ktoré nebudú mať negatívny dopad na vašu firmu.