Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Magazín

Politici sa s blížiacimi voľbami čoraz viac prezentujú na internete

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Videá či blogy politikov na sociálnych sieťach a oficiálnych weboch strán pomáhajú ľahšie prezentovať program aj mimo ostrej kampane.

Bratislava 2. júla (TASR) - Uvádzame výber z dennej tlače. Politické strany sa pred voľbami čoraz viac sústreďujú na sociálne siete, kde môžu osloviť mladšiu a strednú generáciu, uvádza denník SME. Čo týždeň, to nové video. Tak vyzerá komunikácia opozičnej Siete na Facebooku necelých osem mesiacov pred voľbami. Politici cez elektronické médiá môžu navyše informovať aj o termínoch letných akcií, ktoré sú súčasťou predvolebnej kampane. Okrem Siete to využívajú najmä SNS a SDKÚ-DS. Trend, s ktorým pred piatimi rokmi uspeli liberáli z SaS, sa už uchytil aj medzi štandardnými stranami. Videá či blogy politikov na sociálnych sieťach a oficiálnych weboch strán pomáhajú ľahšie prezentovať program aj mimo ostrej kampane.

Odborník na reklamu Igor Brossmann upozorňuje, že pri kampani na sociálnej sieti hrozí strata dôveryhodnosti. "Nikdy neviete, kto sa za koho skrýva, existujú aj falošné profily," hovorí. Optimálne je podľa neho kombinovať štandardnú kampaň s osobnými stretnutiami s voličmi a internetom. Ostrá kampaň sa začne až po oficiálnom vyhlásení termínu volieb, asi koncom jesene. Politici však priznávajú, že internetovú reklamu na propagáciu strán platia už dnes. Denník o tom informoval na druhej strane v článku s názvom "Internetovú kampaň strany už vedú".