Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 27. apríl 2024Meniny má Jaroslav
< sekcia Magazín

Predajnosť Denníka N klesla zhruba na 4000 výtlačkov

Titulkná strana prvého vydania Denníka N Foto: Facebook Denníka N

Výsledkami predajnosti sa Denník N radí na poslednú priečku spomedzi celoštátnych denníkov.

Bratislava 24. októbra (TASR) – Predaj Denníka N sa v treťom štvrťroku pohyboval na hranici približne 4000 výtlačkov za deň. Informoval o tom riaditeľ vydavateľstva N Press Lukáš Fila v dnešnej súhrnnej informácii o výsledkoch za uvedené obdobie.

Denník tak zaznamenal ďalší pokles predajnosti, keď v júli bol predaj jeho tlačeného vydania na úrovni približne 5000 výtlačkov a v júni v priemere ešte 5500 výtlačkov. Vydavateľstvo N Press sa nezapája do meraní realizovaných spoločnosťou ABC SR a jeho čísla predaja takisto nie sú externe auditované.

Výsledkami predajnosti sa Denník N radí na poslednú priečku spomedzi celoštátnych denníkov.

Podľa tohtotýždňových údajov ABC SR bol v auguste najpredávanejším denníkom Nový Čas (93.954 predaných výtlačkov), za ním nasledovali Plus jeden deň (41.338), Sme (29.785), Új Szó (17.827), Korzár (12.173) a Hospodárske noviny (11.868). Denník Pravda, ktorý si predaj meria sám, vykázal v auguste 42.648 predaných výtlačkov.

Fila informoval, že ich vydavateľstvu, naopak, stúpol celkový počet aktívnych predplatiteľov, ktorých je už takmer 14.000. Počas prázdnin vypršalo predplatné približne 6000 predplatiteľom, ktorí podporili denník ešte pred jeho vznikom. Podľa Filu si viac ako 5000 z nich svoje predplatné predĺžilo.

„V septembri dosiahol N Press doteraz najlepší hospodárky výsledok a na predplatnom od čitateľov sme dosiaľ vyzbierali už 897.000 eur,“ zhrnul šéf vydavateľstva. Denník N začal vychádzať na konci januára. Vznikol v reakcii na to, že do vydavateľstva Petit Press nepriamo vstúpila finančná skupina Penta. V tejto súvislosti denník Sme opustilo vedenie redakcie a časť redaktorov, ktorí prešli do vydavateľstva N Press.