Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 19. marec 2024Meniny má Jozef
< sekcia Magazín

Prieskum: Chladničkovou slepotou trpí 75 percent Slovákov

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Daniel Veselský

Fenomén prázdnej chladničky spôsobuje, že vyhadzujeme množstvo stále kvalitných a dobrých potravín, ktoré by sme mohli skonzumovať, hovorí mediálna sprostredkovateľka projektu Eva Fúriková.

Bratislava 15. mája (TASR) – Tri štvrtiny Slovákov zažívajú každý deň tzv. chladničkovú slepotu, teda pocit, že sa v chladničke nenachádzajú potraviny, z ktorých sa dá pripraviť jedlo. Poukazuje na to prieskum jednej z potravinárskych firiem, ktorý realizovala vo viacerých krajinách Európy vrátane Slovenska.

"Fenomén prázdnej chladničky či chladničková slepota spôsobuje, že vyhadzujeme množstvo stále kvalitných a dobrých potravín, ktoré by sme mohli skonzumovať,“ upozornila v súvislosti s prieskumom, realizovaným spoločnosťou Hellmann's Eva Fúriková, mediálny sprostredkovateľ projektu. "Namiesto ich využitia chladničku zatvoríme a objednáme si radšej jedlo s donáškou alebo si vybehneme zobrať nejaký fast food,“ povedala o dôsledku chladničkovej slepoty.

Podľa prieskumu takmer polovica Slovákov (46 percent) otvorí chladničku denne dva- až štyrikrát, takmer tretina (29 percent) päť- až šesťkrát denne. Výrazná väčšina respondentov (88 percent) tak urobí iba na pár sekúnd. "Osem z desiatich Slovákov tvrdí, že vedia vcelku presne povedať, čo v chladničke majú. I napriek tomu tri štvrtiny z nich sa cítia pri pohľade na suroviny v chladničke bezradne a takmer rovnaký počet nevie, čo navariť alebo zjesť, a nemá žiadnu inšpiráciu, čo z nich pripraviť," dodala Fúriková.

Poukázala i na analýzy Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR, podľa ktorých za rok vyhodia Slováci približne 100 kilogramov potravín na osobu. Z uskutočneného prieskumu vyplýva, že najčastejšie plytvajú čerstvými potravinami, a to najmä ovocím, zeleninou, chlebom, salámami a syrmi. Hlavné argumenty na vyhodenie jedla sú, že začína páchnuť (82 percent) a už nevyzerá pekne (66 percent). Viac ako polovica opýtaných (56 percent) nechce dojesť jedlo, pretože je už pár dní otvorené.