Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 15. máj 2024Meniny má Žofia
< sekcia Magazín

PRIESKUM: Toto sú najčítanejšie denníky uplynulého roka na Slovensku

Ilustračná snímka. Foto: TASR/Martin Baumann

Vyplýva to zo súhrnu prieskumov MML–TGI, ktorý predstavila spoločnosť Median SK. Tie mapujú obdobie od 11. januára do 18. decembra 2016.

Bratislava 7. apríla (TASR) – Najčítanejšími celoštátnymi denníkmi v minulom roku boli Nový čas, Sme a Pravda. Vyplýva to zo súhrnu prieskumov MML–TGI, ktorý predstavila spoločnosť Median SK. Tie mapujú obdobie od 11. januára do 18. decembra 2016.

Nový čas si aj vlani udržal líderskú pozíciu, čítalo ho 15 percent populácie. Čítanosť denníkov Sme a Pravda bola na zhodnej úrovni šesť percent. Záujem o všetky tri tituly medziročne poklesol.

Prieskum zisťoval, ktoré posledné vydanie novín čítali ľudia z cieľovej skupiny 14 až 79 rokov. Na ďalších priečkach v čítanosti denníkov skončil Plus jeden deň (5 percent), Šport (4 percentá), Korzár a Hospodárske noviny (oba zhodne 3 percentá).

Celková čítanosť celoštátnych slovenských denníkov dosiahla v minulom roku 29 percent. V parametri "čítal posledných 14 dní" predstavovala čítanosť celoštátnych novín 65 percent populácie.

Najčítanejším týždenníkom v roku 2016 bol Plus 7 dní s osempercentnou čítanosťou, nasledovaný týždenníkmi Báječná žena, Život a Nový čas pre ženy (zhodne šesť percent), Slovenka a Eurotelevízia (zhodne štyri percentá).

Katolícke noviny čítali tri percentá populácie, sieť týždenníkov Regionálne noviny dosiahla desaťpercentnú čítanosť a sieť regionálnych novín MY šesťpercentnú čítanosť. Posledné vydanie niektorého z vlani monitorovaných týždenníkov si prelistovalo alebo prečítalo 39 percent populácie.

Medzi dvojtýždenníkmi dominovali v čítanosti TV max (päť percent), Tele plus a Bratislavské noviny (zhodne dve percentá). Medzi mesačníkmi boli vlani najčítanejšie tituly Záhradkár a Zdravie (oba sedem percent), nasledované mesačníkmi Eva a Emma (zhodne päť percent). Celková čítanosť mesačníkov bola vlani na úrovni 43 percent.

Národný prieskum MML–TGI zameraný na spotrebné správanie, médiá a životný štýl realizuje spoločnosť Median SK kontinuálne od roku 1997. Prieskum za rok 2016 bol realizovaný na vzorke 8567 respondentov – občanov Slovenskej republiky.