Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Magazín

S malou pomocou k veľkej radosti

Vďaka kampani S malou pomocou k veľkej radosti pomôže Slovenský Červený kríž deťom v hmotnej núdzi Foto: Slovenský Červený kríž

Vďaka kampani S malou pomocou k veľkej radosti pomôže Slovenský Červený kríž deťom v hmotnej núdzi.

Bratislava 16. januára (OTS) - Spoločná kampaň Slovenského Červeného kríža, spoločnosti Procter & Gamble a Coop Jednota pomohla pre deti z rodín v hmotnej núdzi vyzbierať 15 000 eur. Vďaka celonárodnej iniciatíve S malou pomocou k veľkej radosti Červený kríž zabezpečí starostlivosť pre deti v rôznych kútoch Slovenska.

Cieľom kampane bolo pomôcť deťom z rodín, pre ktoré aj základné veci ako hygienické potreby či teplá voda sú luxusom, ktorý si často nemôžu dovoliť. Podľa údajov Štatistického úradu z EU SILC za rok 2015 sú čísla alarmujúce. Približne 640 000 ľudí na Slovensku žije na hranici chudoby, pričom najzraniteľnejšou skupinou sú práve deti.

Pri svojej práci sa s rodinami žijúcimi v ťažkých podmienkach stretávajú dobrovoľníci Červeného kríža každý deň. „Na Slovensku je, žiaľ, stále veľa rodín s deťmi, v ktorých mnohokrát chýba dostatok základných toaletných a hygienických potrieb, netečie im teplá voda, nemajú dostatok oblečenia, diek či prikrývok. A to sú len niektoré z problémov, ktorým čelia,“ hovorí Zuzana Rosiarová, generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža.

Pohodlie domova nie je len o psychickej pohode, deti ovplyvňujú aj hygienické podmienky a materiálne zabezpečenie
V rámci projektu S malou pomocou k veľkej radosti navštívili dobrovoľníci Slovenského Červeného kríža pred sviatkami materskú školu v Nových Zámkoch. Červený kríž v škôlkach po celom Slovensku pravidelne organizuje aj projekty spojené s osvetou zdravia. Na poslednom stretnutí sa deťúrence učili nielen ako ošetriť popáleniny, ale tiež kreslili, čo pre ne znamená domov a čo im doma nesmie chýbať, aby sa tam cítili príjemne. Samozrejme, pre deti by domov nebol domovom bez ich rodičov, ktorí sú najdôležitejšou súčasťou ich života. Rovnako si však nevedia predstaviť, že by doma nemali obľúbenú hračku, pohodlnú postieľku či farebné zubné pasty.

„Pocity istoty, bezpečia a lásky patria k základným psychickým potrebám človeka, ktoré si osvojujeme už od útleho veku. Pre ich uspokojenie potrebuje mať dieťa už od svojho najranejšieho obdobia nielen dostatok zdravej výživy, ale aj hygienických podmienok, v ktorých vyrastá,“ potvrdzuje detská psychologička PhDr. Dagmar Kopčanová z Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie.

Vďaka kampani S malou pomocou k veľkej radosti pomôže Slovenský Červený kríž deťom v hmotnej núdzi
Foto: Slovenský Červený kríž
Pre detičky sa vyzbieralo 15 000 eur
Za kampaň sa ako ambasádorka postavila Barbora Rakovská, mamina 6-ročnej Amii. „Mnohí z nás, ktorí automaticky ráno vstaneme a nútime deti umývať si zúbky či sprchovať sa, netušíme, koľko rodín nemá z čoho kúpiť ani len mydlo a nemá ako pustiť teplú vodu. Som rada, že aj svojou maličkosťou som mohla na tento problém upozorniť a pomôcť,“ uzatvára Rakovská.

Do kampane S malou pomocou k veľkej radosti sa mohol zapojiť každý, kto si do konca roka zakúpil vybrané produkty značiek Procter & Gamble v ktoromkoľvek obchode Coop Jednota. Ľudia pomáhali bez toho, aby minuli čo i len cent navyše. Pre detičky sa podarilo vyzbierať 15 000 eur. Prostredníctvom tejto sumy zabezpečí Slovenský Červený kríž starostlivosť deťom po celom Slovensku.

Deti sa potešia každému darčeku. Minulý rok sme stovkám z nich rozdali hygienické balíčky, toaletné potreby, deky, ruksaky či reflexné predmety. Vďaka partnerom projektu, spoločnostiam Procter & Gamble a Coop Jednota, môžeme opäť pomáhať. Veríme, že aj tento rok prinesieme deťom veľa radosti. Ďakujeme všetkým ľuďom, ktorí sa do kampane zapojili,“ dodáva Zuzana Rosiarová.

Sme veľmi radi, že si toľko zákazníkov vybralo značky P&G. Ich nákupom pomohli opäť o čosi zlepšiť životný komfort detičkám z rodín, ktoré to skutočne potrebujú. Ďakujeme nášmu partnerovi Coop Jednota, ktorý kampaň podporil vo svojich predajniach a v neposlednom rade Slovenskému Červenému krížu, ktorý zabezpečí starostlivosť pre tých najzraniteľnejších,“ uviedla Barbora Kratochvílová, marketingová manažerka pre strednú Európu v spoločnosti Procter & Gamble.