Magazín

Súkromným televíziám sa vlani podarilo zastaviť pokles divákov

TASR, 4. februára 2016 10:24

Dlhodobo vedúca TV Markíza vlani oslabovala z 53 až na 51 percent, druhý najsledovanejší kanál TV JOJ spadol z 33 na 31 percent.

Foto: joj.sk, markiza.sk
Bratislava 4. februára (TASR) – Súkromným televíziám sa v roku 2015 podarilo stabilizovať počet divákov. Verejnoprávna RTVS po úvodnom náraste stagnovala. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu MML-TGI, ktorý realizuje spoločnosť Median SK.

Markíze Group (TV Markíza, TV Doma, TV Dajto) v prvej polovici roku 2015 spadla sledovanosť z 57 na 55 percent. Toto číslo si televízna skupina udržala až do konca roku, ako vyplýva aj z ostatného prieskumu za 3. a 4. kvartál, ktorý Median SK zverejnil tento týždeň.

Joj Group (TV JOJ, Plus, Wau, Senzi, TV RiK) zaznamenala podobný vývoj. Začiatkom minulého roka poklesla v sledovanosti z 35 na 34 percent. Tú si v nasledujúcich troch prieskumoch zverejňovaných každý štvrťrok udržala. RTVS (Jednotka, Dvojka) v úvode roku 2015 zvýšila svoju sledovanosť z 25 na 26 percent. Na tomto čísle zotrvala do konca roka.

Čo sa týka jednotlivých televíznych kanálov, tak dlhodobo vedúca TV Markíza vlani oslabovala z 53 až na 51 percent. Druhý najsledovanejší kanál TV JOJ spadol z 33 na 31 percent. Sledovanosť Jednotky narástla v úvode vlaňajška z 24 na 25 percent a tento výsledok si verejnoprávna stanica udržala.

Najsledovanejšia stanica TV Markíza dosiahla za 3. a 4. kvartál 2015 trhový podiel 39 percent, čo je o jeden percentuálny bod viac ako v úvode vlaňajška. TV JOJ má v najnovšom prieskume 20-percentný podiel na trhu, čo je o jeden percentuálny bod menej ako začiatkom roku 2015. Jednotka má 16-percentný podiel, čo je o dva percentuálne body viac ako v úvodnom prieskume minulého roka.

Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola v 3. a 4. kvartáli 88 percent, toto médium sledovali súhrnne takmer štyri milióny divákov. Ostatný národný prieskum zameraný na spotrebu, médiá a životný štýl uskutočnila agentúra Median SK v období od 22. júna 2015 do 13. decembra 2015 na vzorke 4306 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Realizuje ho v licenčnej spolupráci s britskou spoločnosťou Kantar Media.
Zdielať článok na FacebookPáči sa mi TERAZ.SK na facebooku
Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy priamo na FB

Viac článkov na tému:

Najnovšie články v rubrike

dnes 8:00

HISTÓRIA:Výrobca bojovej látky napalm odsúdil jej použitie vo Vietname
Fieser v obhajobe svojho objavu vždy uvádzal, že použitie napalmu proti ľuďom nebolo nikdy cieľom jeho výskumu – malo vždy ísť o prostriedok na zničenie techniky a budov.

sk
dnes 6:42

Spevák Bono z U2 hovoril s francúzskym prezidentom o rozvojovej pomoci
Macron opätovne potvrdil svoj záväzok zvýšiť rozvojovú pomoc Francúzska na úroveň 0,55 percenta HDP do roku 2022. Do roku 2030 má tento podiel narásť na 0,7 percenta HDP.

sk
dnes 6:00

HISTÓRIA: Pred 100 rokmi odsúdili na trest smrti špiónku Mata Hari
Jej život opradený tajomstvom a exotikou ukončili guľky popravnej čaty na vojenskom cvičisku v októbri 1917.

sk

Najčítanejšie Magazín


Používaním stránok TERAZ.SK súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac