Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Magazín

Výzva Vypni telku, zapni seba podporuje aktívny voľný čas detí

Ilustračná snímka. Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Akcia trvá od pondelka do nedele 3. júna. Hlavnou témou tohto ročníka je šírenie pokoja prostredníctvom slov.

Bratislava 28. mája (TASR) – Do výzvy Vypni telku, zapni seba!, ktorej cieľom je nepozerať televíziu, nehrať hry na mobile a počítači a nahradiť virtuálne četovanie osobnými zážitkami s priateľmi, sa zapojilo zhruba 4500 detí a viac ako 800 animátorov a pedagógov v 120 obciach Slovenska. Kampaň je zameraná na aktívne prežívanie voľného času. TASR o tom informoval predseda eRka – Hnutie kresťanských spoločenstiev detí Juraj Králik. Dobrovoľníci pripravili pre deti v tomto týždni zážitkové programy ako alternatívu k pasivite za obrazovkami.

"Podľa národnej správy o zdraví školákov takmer polovici 11-ročných detí rodičia neobmedzujú sledovanie televízie a počítač. Dve tretiny školákov pritom denne strávia pri televízii alebo počítači aspoň dve hodiny," povedal Králik. Podľa výskumu agentúry TNS trávi priemerný mládežník vo veku 12-26 rokov 141 minút denne s priateľmi. Až 160 minút však venuje surfovaniu na internete, 90 minút sledovaniu televízie a seriálov a 75 minút pozeraním videí na YouTube. 

Akcia trvá od pondelka do nedele 3. júna. Hlavnou témou tohto ročníka je šírenie pokoja prostredníctvom slov. "Motiváciou pre stretnutia s deťmi je príbeh o schátranom majáku, ktorý môžu deti prostredníctvom rôznych aktivít symbolicky obnovovať tak, aby opäť vysielal slová, potrebné na pokojnú plavbu životom," priblížil Králik. Heslom týždňa je zvolanie S.O.S. - Spolu osloboďme slová. Organizátori chceli deťom aj týmto spôsobom priblížiť, akú dôležitú úlohu majú slová v medziľudských vzťahoch. "To platí zvlášť v online priestore, kde deti komunikujú o niečo ľahkovážnejšie a často sú svedkami fenoménu tzv. hejterstva - nenávistných komentárov," dodal predseda eRka.

Deti budú počas týždňa na znak svojho záväzku nosiť náramok s logom kampane. "Každý účastník dostal dva náramky. Jeden pre seba a druhý pre kamaráta. Takýmto spôsobom sa počet účastníkov môže zvýšiť až na 10.000," uzavrel Králik.