Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia

Nálady nemeckých spotrebiteľov sa zhoršili

Berlín. Foto: TASR/AP

Ako inštitút uviedol, index spotrebiteľskej dôvery na mesiac apríl dosiahol 10,4 bodu. Index na marec predstavoval po revízii smerom nadol 10,7 bodu.

Berlín 26. marca (TASR) - Po sľubnom vstupe do tohto roka sa nálady nemeckých spotrebiteľov v poslednom období zhoršili. Ukázali to v utorok zverejnené údaje nemeckého inštitútu pre prieskum trhu GfK o vývoji spotrebiteľskej dôvery.

Ako inštitút uviedol, index spotrebiteľskej dôvery na mesiac apríl dosiahol 10,4 bodu. Index na marec predstavoval po revízii smerom nadol 10,7 bodu. Najnovší údaj predstavuje horší výsledok, než očakávali analytici, ktorí počítali s tým, že index sa udrží na úrovni z marca. Vychádzali pritom z pôvodnej marcovej hodnoty indexu, ktorá dosiahla 10,8 bodu.

Podindex ekonomických očakávaní zaznamenal rast, naopak, podindex očakávaní v oblasti príjmov sa znížil. V prvom prípade sa čiastkový index zvýšil o sedem bodov na 11,2 bodu. Bol to prvý rast podindexu po piatich mesiacoch poklesu. V druhom prípade ale príslušný podindex klesol o 4,1 bodu na 55,9 bodu.

Klesla aj ochota spotrebiteľov nakupovať. Príslušný podindex klesol oproti predchádzajúcemu mesiacu o 3,4 bodu na 50,2 bodu. To je najnižšia hodnota čiastkového indexu od decembra 2016. Vtedy podindex dosiahol 48 bodov.