Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Nitriansky kraj

Rotary C. vybudoval náučný chodník pre postihnuté deti, najmä autistov

Na snímke vpravo autista za pomoci opatrovateľky pracuje v tvorivej dielni v domove sociálnych služieb Drahuškovo v Krajnom. Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Špecifický je tým, že je určený pre deti s mentálnym postihnutím, pre deti s mentálnym postihnutím s pridruženými telesnými a zmyslovými postihnutiami a deti postihnuté autizmom.

Nitra 4. mája (TASR) – V areáli Spojenej školy internátnej na Červeňovej ulici v Nitre vznikol náučný chodník Poznávajme prírodu. Špecifický je tým, že je určený pre deti vo vekovej kategórii od šesť do 25 rokov s mentálnym postihnutím, pre deti s mentálnym postihnutím s pridruženými telesnými a zmyslovými postihnutiami a deti postihnuté autizmom. Náučný chodník inicioval Rotary Club v Nitre, ktorý chce aj týmto spôsobom osláviť 20. výročie svojho vzniku.

"So Spojenou internátnou školou spolupracujeme už niekoľko rokov, podporili sme niekoľko menších projektov. Náučný chodník pripravili naši členovia v spolupráci s učiteľkami školy," skonštatoval viceprezident Rotary klubu Anton Tóth. Projektované náklady na vybudovanie chodníka predstavujú 28.500 eur. Pochádzajú zo zbierok a sponzorských príspevkov.

Náučný chodník vznikol na približne štvorárovej ploche v areáli školy. "Na tomto mieste bývala záhrada, no bola neudržiavaná, zanedbaná. Rozhodli sme sa toto miesto pripraviť tak, aby bolo esteticky pekné, užitočné a zároveň slúžilo aj na relax," povedal Tóth. Chodník má sedem rôznych stanovíšť, každé je zamerané na rozvoj konkrétnych schopností dieťaťa. Stanovištia strážia siedmi trpaslíci - Posedko, Stopko, Meteorko, Skalko, Zemko, Byľko a Kvietko. "Napríklad na stanovišti pri Posedkovi sa striedajú miesta s trávou, pieskom, kamienkami a šiškami.

Nevidiace deti môžu po nich chodiť a učia sa rozoznávať rozdiely medzi nimi,"
vysvetlil Tóth. Pri Byľkovi sa deti učia rozoznávať bylinky, pri Kvetkovi kvety. Tie si samé vysadia a starajú sa o ne. Cieľom projektu je rozvíjať poznávacie, zmyslové a komunikatívne procesy detí so zdravotným znevýhodnením, taktiež rozvíjať ich pohybové a manuálne zručnosti a vytvoriť estetickú a oddychovú plochu v časti areálu školy, ktorú navštevuje vyše 200 detí, prevažne autistických.