Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 18. apríl 2024Meniny má Valér
< sekcia Regióny

Bratislave prišlo takmer sto pripomienok k parkovacej politike

Ilustračné foto Foto: TASR/Tomáš Halász

Zaoberala sa nimi mestská dopravná komisia a na základe nich upravila pôvodný návrh všeobecne záväzného nariadenia k parkovaniu.

Bratislava 5. decembra (TASR) – Hlavné mesto dostalo 96 pripomienok občanov k navrhovanej jednotnej parkovacej politike. Zaoberala sa nimi mestská dopravná komisia a na základe nich upravila pôvodný návrh všeobecne záväzného nariadenia (VZN) k parkovaniu. TASR o tom informoval šéf mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler s tým, že nový návrh VZN predloží v stredu (7.12.) na mestské zastupiteľstvo.

V novom návrhu sa zaviedla napríklad možnosť získania abonentskej karty aj pre občianske združenia a neziskové organizácie a maximálna výška hodinového dočasného parkovania sa znížila z päť na tri eurá. Za rezidentskú parkovaciu kartu s vyznačením zóny za prvé auto v domácnosti je stanovená cena od 20 do 100 eur, za ďalšie auto 50 až 500 eur. Finálnu výšku poplatku si ustanovia jednotlivé mestské časti. Podľa nového návrhu môže jeden rezident získať len jednu rezidentskú kartu, pričom mestská časť určí maximálny počet kariet na jeden byt.

Za abonentskú parkovaciu kartu sa po novom určuje výška úhrady od 100 do 1000 eur za rok. Rezident s trvalým pobytom v bratislavskej mestskej časti, ktorá neprevádzkuje systém dočasného parkovania, môže požiadať hlavné mesto o vydanie rezidentskej parkovacej karty bez určenia zóny, tá umožňuje dočasné parkovanie vozidla s evidenčným číslom, ku ktorému bola priradená, so zľavou 50 percent.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal deklaruje, že parkovací systém, ktorý mesto navrhuje, je slobodný a mestské časti si budú môcť určiť, kedy a či sa doň zapoja. Taktiež si budú môcť stanoviť finálnu cenu rezidentskej i abonentskej karty a jednotlivé zóny státia. "Centrálna bude len strecha systému, ktorú bude spravovať mesto. Rovnako mesto zadefinuje minimálne aj maximálne poplatky a ceny za parkovanie a bude garantovať otvorenosť systému," vysvetlil primátor.

Mestské časti, ktoré sa zapoja do parkovacej politiky, by mali dostať 75 percent príjmu z parkovania a mestu by patrilo zvyšných 25 percent. S takouto deľbou počíta primátor v návrhu dodatku štatútu hlavného mesta, ktorý bol v novembri v druhom kole pripomienkovania mestskými časťami.