< sekcia Regióny

Bratislavský dopravca požiadal o novú licenciu na linku do Rajky

Autobus MHD Foto: Tomáš Gerši/TASR

Linka do Rajky je medzinárodná a spolufinancovaná z prostriedkov fondov EÚ v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Maďarsko – Slovenská republika.

Bratislava 15. augusta (TASR) – Dopravný podnik Bratislavy požiadal o novú licenciu na prevádzkovanie autobusovej linky do Rajky keďže 30. septembra sa končí platnosť súčasnej licencie na prevádzkovanie medzinárodnej linky 801. „Bratislavský dopravca rieši túto situáciu, aby mohol zachovať dopravu do Rajky“, potvrdila pre TASR hovorkyňa DPB Adriana Volfová. "Dopravný podnik Bratislava požiadal Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja o vydanie novej licencie, ktorá by umožňovala zabezpečiť prevádzku medzinárodnej linky 801 do Rajky. Linka sa rušiť nebude", informovala Volfová.

DPB, a.s prevádzkuje MHD v zmysle zmluvy s mestom výlučne na území Bratislavy. Linka do Rajky je medzinárodná a spolufinancovaná z prostriedkov fondov EÚ v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Maďarsko – Slovenská republika. Ako ďalej uviedla hovorkyňa Volfová, bratislavský dopravca navrhol prevádzkovanie linky v úseku Rajka – ŽST Rusovce s priamou nadväznosťou na dostupné linky MHD, pričom v špičke pracovného dňa je odporúčaný 30-minútový interval na linke č. 801. „Ide o komerčnú linku, takže o vydanie licencie na jej prevádzkovanie môže požiadať akýkoľvek dopravca na Slovensku, je však predpoklad, že cestovné by sa pravdepodobne zvýšilo“, uviedla hovorkyňa.

„DPB si uvedomuje“, uvádza sa na webovej stránke spoločnosti, „že v tejto maďarskej obci bývajú tisíce Slovákov, ktorí sa za prácou prepravujú do hlavného mesta, preto sa snaží o udržanie tejto linky, aj keď jej prevádzkovanie nie je povinnosťou Magistrátu hlavného mesta ani Dopravného podniku Bratislava. Magistrát Bratislavy si totiž môže v zmysle platnej legislatívy objednávať výkony MHD výlučne na území hlavného mesta SR“. Predmetná linka na súčasnej trase vytvára bratislavskému dopravcovi každoročne navyše aj stratu.

Linka 801 je komerčnou medzinárodnou linkou, ktorú nie je možné dotovať z verejných zdrojov, preto výška cestovného musí plne zohľadňovať náklady na jej prevádzkovanie. „Jednou z možností, ako zachovať celú trasu linky 801, by bolo spolufinancovanie na jej prevádzkovanie zo strany samotnej obce“, navrhuje bratislavský dopravca. Obdobným modelom DPB prevádzkuje aj linky do Chorvátskeho Grobu a Marianky. Ďalšou možnosťou podľa DPB je opätovné získanie finančných prostriedkov na nákup ďalších prímestských autobusov z fondov EÚ – Programov cezhraničnej spolupráce.

„O rozhodnutí Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, či bola nová licencia, ktorá by umožňovala zabezpečiť prevádzku medzinárodnej linky 801 do Rajky, vydaná, budeme cestujúcu verejnosť včas informovať“, ubezpečila hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava.