< sekcia Regióny

Čakacie lehoty na Kopčianskej ulici polícia skrátila bez posíl

Ilustračné foto Foto: TASR/Milan Kapusta

Pred zavedením manažérskych opatrení tu bola v prvej polovici tohto roka priemerná čakacia lehota 2,5 hodiny, počas niektorých dní aj viac ako tri hodiny. V poslednom období je menej ako jednu hodinu.

Bratislava 5. decembra (TASR) – Viac ako dvojhodinové čakacie lehoty sú na pracovisku bratislavského Okresného dopravného inšpektorátu na Kopčianskej ulici už minulosťou. Na ich výrazné skrátenie dopravná polícia nepotrebovala prijať nových pracovníkov. Lepšie zorganizovala prácu tým, ktorých tu má.

O zlepšení situácie na najproblémovejšom slovenskom policajnom pracovisku informovali predstavitelia rezortu vnútra a dopravnej polície na štvrtkovej (4.11.) tlačovej konferencii. Pred zavedením manažérskych opatrení tu bola v prvej polovici tohto roka priemerná čakacia lehota 2,5 hodiny, počas niektorých dní aj viac ako tri hodiny. V poslednom období je menej ako jednu hodinu.

„Dokonca si myslím, že v niektorých chvíľach by sme mohli vybavovať plynule objednávky, čo je vlastne cieľ,“ spresnil konečný zámer minister vnútra Robert Kaliňák. Jeho slová potvrdil Pavol Martinec, riaditeľ odboru bezpečnostnej premávky a dopravných evidencií bratislavského dopravného inšpektorátu.

„Je to realita. Keď som dnes (4.11., pozn. TASR) odchádzal ráno z práce, videl som, že ľudia sú vybavovaní priebežne. To znamená, že nečakali, dá sa povedať ani minútu, ak mali vypísanú žiadosť a prevzatú časenku,“ vysvetlil Martinec. Podľa údajov rezortu sa počas pondelka (1.12.) a utorka (2.12.) na Kopčianskej čakalo v priemere 23 minút.

Narástol aj počet motoristov, ktorých je pracovisko inšpektorátu schopné týždenne vybaviť. Pred zavedením manažérskych zmien ich bolo v priemere 873, dnes je priemer 1105 vybavených klientov.

Vedúca služobného úradu ministerstva vnútra Denisa Saková vysvetlila, že za odstránením dlhých radov na Kopčianskej ulici je súbor zmien, ktoré zvýšili efektivitu práce tunajších pracovníkov. Manažéri na inšpektoráte začali pracovať s výstupmi, ktoré poskytuje vlani zavedený vyvolávací systém. Presne vedia, koľko klientov pracovník za deň vybaví a ako dlho mu trvá každý úkon.

Saková vysvetlila, že stačilo pracovníkov upozorniť na to, že budú sledovaní a ich výkonnosť okamžite narástla. V prípade niektorých sa po udelení pochvaly vrátila na pôvodnú úroveň. „Napomenuli sme ich a požiadali o zvýšenie aktivít, pričom ich naďalej sledujeme,“ vysvetlil Martinec.

Okrem toho preorganizovali systém práce, keď zlúčili služby vybavované za najkratší čas, ako napríklad ukončenie lízingu a trvalé vyradenie vozidla z evidencie. Tie sa po novom vybavujú pri samostatnom okienku. Jedinou personálnou posilou sú brigádnici v archíve, vďaka ktorým mohli doterajších archivárov presunúť na iné pracoviská.

„Vždy pri zvýšenej náročnosti úkonov každý predstaviteľ organizačnej zložky požaduje nové ľudské kapacity,“ vysvetlila Denisa Saková pretrvávajúce tendencie v štátnej správe. Pracovisko na Kopčianskej ulice podľa nej nie je jediným, kde sa snažia zaviesť podobný súbor opatrení. Ten by mal byť postupne rozšírený na všetky úrady.

V konečnom dôsledku by sa mohli počty pracovníkov na pracoviskách inšpektorátov znižovať. Zabezpečiť to má zavádzanie elektronických služieb, keď si väčšinu záležitostí ľudia budú môcť vybaviť cez internet z domu.

„Keď nám klesne čakacia lehota pod 15 minút a zároveň aj počet vybavených klientov na pracovisku pod 100, bude evidentné, že môžeme začať pracoviská zlučovať a zvyšných ľudí využiť na ďalšie služby,“ ozrejmil šéf rezortu vnútra Robert Kaliňák.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.