Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Regióny

Ľudí na Deň otvorených dverí v DPB prilákal zrekonštruovaný autobus

Z Dňa otvorených dverí v Dopravnom podniku Bratislava 20. septembra 2014. Na snímke najstarší švajčiarsky trolejbus FBW - Oerlikon, ktorý začal jazdiť v mestskej doprave v roku 1947. Foto: TASR/Pavel Neubauer

Vo vozovni Jurajov dvor nechýbali historické vozidlá a úplne nové trolejbusy.

Bratislava 20. septembra (TASR) – Zrekonštruovaný kĺbový autobus TAM 272 či okružná jazda cabrio busom boli na dnešnom Dni otvorených dverí (DOD) v Dopravnom podniku Bratislava (DPB) zrejme najväčšími atrakciami pre malých i veľkých návštevníkov. Vo vozovni Jurajov dvor nechýbali ani historické vozidlá či úplne nové trolejbusy.

Nadšenci verejnej dopravy obdivovali najmä autobus TAM 272, ktorý ulicami hlavného mesta jazdil do roku 2011. Po jeho vyradení sa pustili 15 zamestnanci dopravného podniku do rekonštrukcie vozidla. Za tri a pol roka ho obnovili do pôvodného stavu a autobus zvonka i zvnútra dnes vyzerá ako nový.

"Pri rekonštrukcii nám pomohlo, že sme mali dostatok náhradných dielov a stroj poznali dobre aj naši údržbári. Svoju slávu mal už za sebou, hlavne v 90. rokoch dokázal splniť veľké kapacitné požiadavky na prepravu," povedal pre TASR vedúci prevádzky ústredných dielní električiek DPB Peter Plunár. Vynovený autobus bude slúžiť tentoraz pri rôznych jubileách či nostalgických jazdách.

Fotogaléria: Deň otvorených dverí v DPB


Historické vozidlá

Z Dňa otvorených dverí v Dopravnom podniku Bratislava 20. septembra 2014. Na snímke si návštevníci prehliadajú súčasné i historické vozidlá počas prehliadky vozidlového parku Dopravného podniku.
Foto: TASR/Pavel Neubauer
Návštevníkov upútali aj staršie historické vozidlá ako autobusy Škoda 706 RTO z roku 1976 a Karosa ŠM 11 spred 35 rokov či trolejbusy FBW Oerlikon švajčiarskej výroby z roku 1947 a Škoda 9 Tr z roku 1979. Už tradične bolo množstvo ľudí pri električkách, ktorých zvonenie sa ozývalo celou vozovňou. K najstarším vystaveným kúskom patrila električka BMEŽ 18 z roku 1937 s o rok starším motorovým vozňom. Bokom neostali ani električky z 50. až 70. rokov a niektoré novšie typy, ktoré jazdia dnes po Bratislave. Osviežujúcu okružnú jazdu s cabrio busom si nenechal ujsť takmer nikto z prítomných, pre ktorých bol pripravený aj kultúrny program. Okrem iného mohli návštevníci DOD vidieť aj čistiace práce na grafiti, žuvačky či nálepkami znečistenom trolejbuse.

"Prišiel som sem hlavne pre zrekonštruovaný autobus TAM. Zaujali ma aj nové trolejbusy a rád si pozriem aj iné vozidlá," uviedol pre TASR Michal Zeman.

Generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi je rád, že aj tento rok prišlo do priestorov dopravného podniku veľa ľudí. "Je naším zámerom a rovnako aj mesta Bratislavy, aby sme zatraktívnili a skvalitnili mestskú verejnú dopravu a aby jej občania dali prednosť pred osobnými vozidlami," skonštatoval pre TASR.

V DPB prebieha momentálne rozsiahla premena vozového parku. V hlavnom meste už jazdí 20 nových trolejbusov, do leta budúceho roka by ich malo byť vymenených celkovo 120. Cestujúci sa môžu tešiť aj na 45 nových električiek, prvá z nich bude v skúšobnej prevádzke od novembra. Do polroka bude jazdiť 50 nových autobusov a rovnaký počet pribudne v budúcom roku.