Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Regióny

Prešov plánuje v tomto roku ešte investíciu vo výške 1,185 milióna eur

Ilustračné foto. Foto: FOTO TASR/Michal Svítok

Dopravný podnik mesta Prešov chce do konca tohto roka rozšíriť vozový park o ďalších päť nových autobusov a opraviť trolejové vedenie na niektorých trasách v meste.

Prešov 3. júla (TASR) – Dopravný podnik mesta Prešov (DPMP) plánuje do konca tohto roka rozšíriť vozový park o ďalších päť nových autobusov a opraviť trolejové vedenie na niektorých trasách v meste. Spolu pôjde o investíciu vo výške asi 1,185 milióna eur.

„Najviac zaťaženou trasou, ktorá potrebuje výmenu trolejového vedenia, teda priamo trolejového drôtu, je úsek od vozovne Dopravného podniku v smere do centra mesta po hlavnú križovatku, teda tento úsek pôjde určite do rekonštrukcie. Ďalší úsek, ktorý sme navrhovali, je na ulici Budovateľskej, no keďže zrejme dôjde k postupnému útlmu trolejbusovej dopravy na tejto ulici, tento úsek bol stiahnutý z investičného plánu. Aj tak sa nevyhneme do budúcnosti rekonštrukcii najviac využívaných tratí, a to na Ulici 17. novembra a Sabinovskej ulici,“ uviedol riaditeľ DPMP Peter Janus.

V prípade nákupu autobusov sa predpokladá v tejto etape obstaranie troch 12-metrových autobusov v hodnote spolu okolo 540.000 eur a dvoch kĺbových 18-metrových autobusov v celkovej hodnote približne 540.000 eur. Finančný náklad opravy trolejového vedenia na Duklianskej ulici je 105.000 eur. Financovanie bude realizované z vlastných zdrojov spoločnosti a z bankového úveru. Kúpiť autobusy i opraviť vedenie by chceli ešte v tomto roku.

Janus pripustil, že je potrebné nakúpiť aj nové trolejbusy, no DPMP predpokladá, že bude úspešný v operačnom programe Integrovaná infraštruktúra, kde je možné na tento účel dostať financie z európskych fondov.

Priemerný vek autobusov používaných v prešovskej MHD bol ku koncu minulého roka okolo 9,31 roka. Napriek realizovaným nákupom autobusov je v prevádzke stále 11 autobusov starších ako 15 rokov, z toho tri majú viac ako 20 rokov. Niektoré časti trolejového vedenia v meste sú 35- až 40-ročné.