Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 4. máj 2024Meniny má Florián
< sekcia Regióny

Most za obcou Stretava bude pre vozidlá nad 3,5 tony neprejazdný

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Roman Hanc

Pri moste zároveň pribudne svetelná signalizácia regulujúca premávku v jednom jazdnom pruhu po strede mostného telesa.

Stretava 28. mája (TASR) – Most cez potok Čierna voda na ceste II/555 za obcou Stretava v okrese Michalovce bude od pondelka 31. mája pre vozidlá nad 3,5 tony neprejazdný. Dôvodom je zníženie zaťaženia mosta. Vozidlá s nosnosťou do 3,5 tony budú môcť naďalej úsekom prechádzať, avšak za dodržania dočasných dopravných obmedzení, informovala hovorkyňa Úradu Košického samosprávneho kraja (KSK) Anna Terezková na internetovej stránke krajskej samosprávy.

"Obchádzka povedie po ceste I/19 od Michaloviec do Trhovišťa, ďalej po ceste II/554 z Trhovišťa do Oborína a následne po ceste II/552 z Oborína do Veľkých Kapušian v smere na štátnu hranicu," priblížila s tým, že obmedzenia sa dotknú aj prímestskej dopravy. Od pondelka bude trasa prímestských autobusov vedená cez obec Drahňov a mesto Veľké Kapušany. "Cestujúci tak musia rátať s predĺžením trasy spojov," podotkla.

Pri moste zároveň pribudne svetelná signalizácia regulujúca premávku v jednom jazdnom pruhu po strede mostného telesa. Aj naďalej na ňom bude rýchlosť jazdy znížená na 30 kilometrov za hodinu. O obmedzeniach bude vodičov informovať dočasné dopravné značenie.

Terezková zároveň pripomenula, že KSK pripravuje rozsiahlu rekonštrukciu tohto mosta, preto by malo nad potokom Čierna voda pribudnúť dočasné premostenie. "Keďže jeho nosnosť bude 40 ton, po jeho osadení by mal byť prejazd opäť umožnený aj nákladným vozidlám," ozrejmila s tým, že konkrétny termín začatia projektu aktuálne závisí od podpisu nájomných zmlúv so Slovenským vodohospodárskym podnikom a Slovenským pozemkovým fondom k pozemkom, ktoré majú slúžiť ako krátka obchádzka k dočasnému premosteniu.

Rekonštrukcia mosta je súčasťou projektu spolufinancovaného z európskych štrukturálnych fondov, v rámci ktorého kraj rekonštruoval cestu v smere od Michaloviec do Kráľovského Chlmca. Keďže však odborné statické posudky odhalili potrebu jeho komplexnej rekonštrukcie, musel KSK prepracovať projektovú dokumentáciu, čo podliehalo súhlasu riadiaceho orgánu.