Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Regióny

Cyklomost premostí Devínsku Novú Ves a Schlosshof ponad rieku Morava

Foto: TASR/Štefan Puškáš

Oceľovú konštrukciu cyklomosta ponad rieku Morava začali montovať v januári, kompletne ukončená by mala byť v apríli.

Bratislava/Schlosshof 13. marca (TASR) - Devínsku Novú Ves a Schlosshof dnes spojila oceľová konštrukcia budúceho cyklomosta, ktorý premostí slovenský a rakúsky breh rieky Morava. Ako dnes uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo pri spojení mostovej konštrukcie, práce pokračujú podľa harmonogramu a už v lete by mal byť most prístupný cyklistom aj peším. Ako dodal, ide o historický okamih prepojenia dvoch susediacich krajín, ktoré počas totalitného režimu oddeľovala "železná opona".

Vzhľadom na hydrologické podmienky na rieke Morava účastníci premostenie sledovali z rakúskej strany, lebo vysoká hladina z bezpečnostných dôvodov bránila prístupu na stavenisko od Devínskej Novej Vsi. "Podľa avizovaného harmonogramu prác výstavby by v najbližších dňoch mal realizátor stavby pristúpiť ku kompletnému premosteniu oboch brehov, čím by sa mali ukončiť základné konštrukčné práce," skonštatoval Frešo.

Oceľovú konštrukciu cyklomosta ponad rieku Morava začali montovať v januári, kompletne ukončená by mala byť v apríli. Následne budú prebiehať finalizačné práce, teda urobia sa zábradlia, elektrické prípojky, osvetlenie a tiež nátery mostovky aj samotnej oceľovej konštrukcie.

Počas prípravných prác bol odhalený aj pôvodný mostný násyp ešte z čias Márie Terézie. Podľa Freša sa aj pri ďalších prácach našli v hĺbke pôvodné pilóty, ktoré boli súčasťou premostenia pred asi 300 rokmi. Cyklomost je stavaný tak, aby nenarušil zvyšky tohto pôvodného mosta, čiže oceľový most pôjde ponad ten pôvodný.



Výstavba cyklomosta sa začala vlani v septembri, cyklisti by po ňom mali jazdiť v lete. Bude slúžiť pre dopravu cyklistov, peších turistov a vozidlá záchrannej služby. Z celkovej dĺžky lávky 955 metrov tvorí oceľová mostná konštrukcia 525 metrov, šírka lávky je štyri metre. Výška mosta nad hladinou Moravy umožní v budúcnosti bezpečnú plavbu po rieke.

BSK vyhlásil anketu o názve pre cyklomost, aby spoznal návrhy verejnosti. Kraj navrhol tri pomenovania – Most Márie Terézie, Most slobody, Most železnej opony. Recesisti na sociálnych sieťach v hlasovaní vedú s pomenovaním po seriálovom akčnom hrdinovi, terči početných vtipov Chuckovi Norrisovi, čím sa most zviditeľnil na mnohých webových portáloch v celej Európe. O názve cyklomosta rozhodnú v konečnom dôsledku krajskí poslanci i rakúski partneri.