Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Regióny

J. Viskupič: Moje prvé kroky povedú k samosprávam

Na snímke kandidát na predsedu Trnavského samosprávneho kraja Jozef Viskupič reaguje na zverejnené neoficiálne výsledky volieb do orgánov samosprávnych krajov Štatistickým úradom SR 5. novembra 2017 v Trnave. Foto: TASR/Lukáš Grinaj

Viskupič tvrdí, že v Trnavskom kraji je niekoľko nášľapných mín.

Trnava 5. novembra (TASR) - Prvé kroky Jozefa Viskupiča (OĽaNO, SaS, KDH, NOVA, OKS a Zmena zdola), ktorý by sa podľa predbežných neoficiálnych výsledkov mal stať novým trnavským županom, povedú k samosprávam, teda k starostom a primátorom. Povedal to novinárom vo svojej víťaznej reči, v ktorej načrtol prvé kroky v úrade.

"Aby samospráva dávala občanom logiku a zmysel, župan musí ťahať za jeden povraz so všetkými starostami a primátormi. Ak sa spojíme a ak tu nebude ignorácia, tak z neviditeľného úradu samosprávneho kraja sa stane úrad, ktorý bude starostom a primátorom pomáhať," myslí si.

Viskupič tvrdí, že v Trnavskom kraji je niekoľko nášľapných mín. "Letisko Piešťany, vypuklý problém s internátom vo Voderadoch, vysoký dlh, dopravné problémy v Hlohovci a v Senici. Toto budú priority," avizoval. Za absolútne potrebný považuje aj hĺbkový audit na úrade, o jeho záveroch chce informovať.

V súvislosti s letiskom v Piešťanoch Viskupič poznamenal, že v decembri môže mať na účte nulu. "Ja som deklaroval, že kraj bude naklonený takým dohodám, aby neexistovali scenáre likvidácie letiska a tzv. skrytej privatizácie," pripomenul.

Na otázku, či jeho víťazstvo ovplyvnil aj fakt, že doterajší župan Tibor Mikuš vládol v Trnave už 12 rokov, Viskupič odvetil, že určite áno. "Ak pán Mikuš odíde z toho úradu, zbavíme sa posledného politika v exekutívnej funkcii z temných čias HZDS. Toto zohrávalo veľkú úlohu aj v kampani," myslí si.

Úspech svojej kampane však vidí aj v jasnom pomenovaní programových priorít. "Rozdelili sme ho na osem odhodlaní, pomenovali sme základné agendy a poskytli sme konkrétne riešenia. Program beriem ako záväzok," uistil s tým, že odchádzajúce vedenie neposkytlo žiadnu víziu do roku 2022.

Výdavky na kampaň spočítané zatiaľ nemá, odhaduje, že stála niečo viac ako 100.000 eur. "Bolo to veľmi milé," uzavrel Viskupič.