Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Regióny

JAVYS podporuje vzdelávanie už desať rokov

Ilustračné foto Foto: Teraz.sk

Spoločnosť JAVYS pri všetkých svojich aktivitách kladie mimoriadny dôraz na bezpečnosť, kvalitu a ochranu životného prostredia.

Trnava 10. júna (TASR) - Študenti Strednej odbornej školy elektrotechnickej (SOŠE) v Trnave budú aj v nasledujúcom školskom roku absolvovať odborný výcvik a prax na pracoviskách Jadrovej a vyraďovacej spoločnosti (JAVYS), a. s. Dohodu o tom podpísali zástupcovia oboch subjektov. JAVYS sa zapája do podpory vzdelávania od roku 2006.

Študenti odborov mechanik elektrotechnik, mechanik počítačových sietí, elektrotechnik – elektronické zariadenia a elektrotechnik - energetik sú v rámci osnov vyučovacieho procesu povinní absolvovať praktický výcvik a odbornú prax v súlade s ich profesijnou prípravou. Túto prax už tradične vykonávajú v spoločnosti JAVYS na pracoviskách sekcie informatiky a telekomunikácií, prípadne na prevádzkových útvaroch elektro a systému kontroly riadenia v Jaslovských Bohuniciach.

"Odborný výcvik a odbornú prax žiaci absolvujú pod vedením inštruktorov výcviku, zamestnancov JAVYS, a pre školu je to zo strany JAVYS bezplatné. Dohľad nad žiakmi zabezpečuje zamestnanec SOŠE – majster odborného výcviku," informovala hovorkyňa JAVYS Miriam Žiaková. V školskom roku 2006/2007 bol odborný výcvik zabezpečený pre 14 žiakov, počet má však z dlhodobého hľadiska klesajúcu tendenciu. V školskom roku 2015/2016 absolvovalo odborný výcvik a odbornú prax osem žiakov SOŠE Trnava.

JAVYS zabezpečuje v SR činnosti v oblasti záverečnej časti jadrovej energetiky. Medzi jej hlavné aktivity patrí vyraďovanie jadrových elektrární A1 a V1, nakladanie s rádioaktívnymi odpadmi, vyhoreným jadrovým palivom, inštitucionálnymi rádioaktívnymi odpadmi a zachytenými rádioaktívnymi materiálmi. Spoločnosť JAVYS pri všetkých svojich aktivitách kladie mimoriadny dôraz na bezpečnosť, kvalitu a ochranu životného prostredia.