Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 3. máj 2024Meniny má Galina
< sekcia Regióny

Kopaničiarsky región láka turistov na folklór, gastronómiu a históriu

Podľa manažérky MAS Kopaničiarsky región Kristíny Kubínovej, turistov chcú na kopanice pritiahnuť najmä folklórom - typickou vidieckou rázovitosťou, či gurmánskymi špecialitami.

Myjava 19. mája (TASR) – Kopaničiarsky región je typický víkendovým turizmom, ktorý zabezpečujú najmä chalupári prichádzajúci na kopanice počas voľných dní. Snahou miestnej akčnej skupiny (MAS) Kopaničiarsky región je ukázať im, ale aj iným turistom zaujímavosti kraja a rozšíriť vidiecku turistiku na štyri až päť dní.

Podľa manažérky MAS Kopaničiarsky región Kristíny Kubínovej, turistov chcú na kopanice pritiahnuť najmä folklórom - typickou vidieckou rázovitosťou, gurmánskymi špecialitami, lyžiarskymi a cyklistickými trasami, rovnako ako historicky zaujímavými miestami. "Vo folklóre hrá prím medzinárodný folklórny festival v Myjave a aktivity Gazdovského dvora v myjavskej časti Turá Lúka. Región v poslednom čase dostáva do popredia práve regionálna gastronómia v penziónoch, ktoré sú súčasťou projektu Sedem penziónov pod Bradlom. Naposledy sme zrealizovali projekt 'Načo chodiť pešky, keď môžu byť bežky', v rámci ktorého sme vyznačili bežecké lyžiarske trate a momentálne sa staráme o ich údržbu. Z historických miest je, pochopiteľne, najväčším lákadlom Bradlo, ale aj múzeum v rodnom dome Milana Rastislava Štefánika v Košariskách, Múzeum Slovenských národných rád v Myjave či múzeá a pamätné izby napríklad v Bzinciach pod Javorinou a Lubine," priblížila Kubínová.

Turizmus v plienkach


Ako dodala, turizmus v kopaničiarskom regióne je zatiaľ v plienkach. Často sa začínalo od konca. Mnoho atraktivít najskôr vybudovali a až následne sa získavali finančné prostriedky na propagáciu. Ťažko preto hodnotiť konkrétnymi číslami úroveň nárastu záujmu turistov o región. "Zvýšený počet predaných vstupeniek do múzeí a zariadení cestovného ruchu, častejšie vyhľadávanie služieb MAS a rastúca návštevnosť medzinárodného folklórneho festivalu v Myjave sú však dostatočnými znakmi toho, že záujem o kopaničiarsky región stúpa," doplnila Kubínová.

Úlohou MAS Kopaničiarsky región je podľa nej vyhlasovať výzvy a robiť opatrenia na podporu vidieckeho cestovného ruchu. Podporujú prestavby starších rodinných domov na nízkokapacitné ubytovanie v súkromí, budovanie doplnkových služieb pre širokú verejnosť v týchto ubytovacích zariadeniach. "Robíme tiež rôzne vzdelávacie aktivity na podporu a rozvoj vidieckeho turizmu. Zabezpečujeme marketing služieb cestovného ruchu, vďaka čomu môžu žiadatelia vytvárať rôzne propagačné materiály a interaktívnych turistických sprievodcov po regióne," zdôraznila Kubínová s tým, že všetko to tvorí mozaiku, ktorú s aktérmi cestovného ruchu dávajú postupne dokopy na zviditeľnenie regiónu doma i v zahraničí.