Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Regióny

VIDEO: Bábkové divadlo obnovuje scénu Jorik Shakespearovou hrou

Tlačová beseda Bábkového divadla Košice k otvoreniu činohernej scény JORIK a k premiére novej hry Romeo a Juliet. Na snímke zľava umelecký šéf divadla Ivan Sogel a riaditeľ divadla Pavol Hrehorčák. Košice, 7. novembra 2017. Foto: FOTO TASR – František Iván

Prvú premiéru bude mať hra v piatok 10. novembra a druhú v nedeľu 12. novembra.

Košice 7. novembra (TASR) – Bábkové divadlo (BD) v Košiciach obnovuje po deviatich rokoch svoju experimentálnu scénu Jorik. Ako prvú uvedie činohernú inscenáciu Romeo & Juliet, v ktorej zaznejú skladby kapely No Name. Prvú premiéru bude mať hra v piatok 10. novembra a druhú v nedeľu 12. novembra.

Nová scéna funguje v priestoroch zrekonštruovanej historickej budove na Tajovského 4. Jorik bol druhou scénou BD v rokoch 1995-2008 a vytváral hercom experimentálny priestor, kde mohli realizovať svoje činoherné projekty pre mládež i dospelé publikum. Na tento smer chce divadlo nadviazať.



"Je to dôležité najmä pre herecký súbor, pre rast hercov, pretože začnú hrať úplne inak, je to iný typ herectva, ako zažívajú v bežnom bábkovom divadle. Som zároveň rád, že dochádza k prepájaniu so školami a inými divadlami v rámci tejto scény," povedal pre TASR riaditeľ BD Pavol Hrehorčák. Spokojný je aj s úvodným titulom od najslávnejšieho dramatika Williama Shakespeara, keďže Rómea a Júliu každý pozná. "Je to typ divadla, ktorý je zameraný na veľkých klasikov v netradičnom šate a v tomto chceme pokračovať naďalej," dodal.

Divadlo získalo k opätovnej spolupráci svojho dvorného režiséra a scénografa Valentína Kozmenka-Delinde, ktorý sa režisérsky podpísal pod väčšinu inscenácií v prvom období fungovania scény Jorik. Pre Shakespearovu tragédiu vytvoril libreto, hudobne sa na inscenácii podieľal spevák kapely No Name Igor Timko. Pohybovú zložku hry mala na starosti tanečníčka a choreografka Ivana Kučerová.

Ako uviedol dramaturg Ľubomír Šárik, v hre sa prepája hudba ako nosič modernej doby s tradičným tragickým príbehom. "Je to tragédia so spevmi, ktoré vyjadrujú lyrický podtext, ktorý v tom texte je," povedal. Známe piesne kapely No Name sa tak objavujú v novom kontexte, sú len trochu upravené a aranžované do vzťahov v rámci slávnej tragédie o dvoch zaľúbených mladých ľuďoch, ktorých rodiny bojujú proti sebe.