Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Regióny

Košičania majú v mestskej doprave využívať alternatívne trasy

Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván

Odporúča im to Dopravný podnik mesta Košice počas obmedzení na Triede SNP.

Košice 15. augusta (TASR) - Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) odporúča cestujúcim počas dopravných obmedzení na Triede SNP využívať aj alternatívne trasy. TASR informovala hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.

Ako povedala, v súvislosti so zmenami, ktoré so sebou prináša modernizácia električkových tratí, pribúdajú hlasy cestujúcich, ktorí nie sú spokojní s náhradnou dopravou. Najviac z nich sa týka zrušenia priameho dopravného spojenia z oblasti Komenského ulice na sídlisko Terasa.

"Dnes sa cestujúci po Magistrát mesta Košice dopravia električkou, pokračujú náhradnou autobusovou linkou x6 na Námestie Maratónu mieru a odtiaľ linkou x2, ktorá jazdí po okruhu Námestie Maratónu mieru – Krajský úrad. Toto dopravné spojenie je výsledkom monitorovaní DPMK, podľa ktorých veľká časť cestujúcich končí svoju cestu na Námestí Maratónu Mieru a len niektorí pokračujú na linke x2 na ďalšie zastávky. Keďže vychádzame z dopravných potrieb cestujúcich, na linku x6 sme nasadili veľkokapacitné autobusy, ktoré sú na úseku Trieda SNP – Námestie MM potrebné, a na linku x2 malý autobus," vysvetlila Karaffová.

Okrem nižšieho počtu cestujúcich na linke x2 je podľa jej slov ďalším z dôvodov nasadenia malého autobusu skutočnosť, že kĺbový veľkokapacitný autobus neprejde okolo staveniska na Komenského ulici ani úzkymi odbočkami cez ulice Tomášikovu a Obrancov mieru.

"Dočasné prerušenie priameho dopravného spojenia neznamená automaticky jeho zánik, respektíve značnú komplikáciu. Navyše, priame spojenie neznamená vždy lepšiu dopravu. V Košiciach síce uspokojujeme požiadavky cestujúcich na rôzne priame spojenia, ale za cenu dlhého intervalu medzi jednotlivými odchodmi linky. Čím menej vozidiel totiž na linke jazdí, tým sú väčšie intervaly jednotlivých spojov," vysvetlila Karaffová s tým, že väčšina miest na svete sa vybrala opačným smerom – MHD má menej liniek s hustým intervalom.

"Ak cestujúci spoj zmešká, môže sa spoľahnúť, že o päť minút mu pôjde iný, ktorý ho privezie do niektorého z prestupných uzlov. Po skoordinovaní s odchodmi električiek alebo ďalších autobusov sa odtiaľ po prestupe dostane niektorou z ďalších liniek na miesto určenia rýchlejšie, ako priamym spojom," doplnila Karaffová.

DPMK cestujúcim preto odporúča, aj za pomoci vyhľadávača na internetovej stránke DPMK alebo partnerských stránok či aplikácií, nájsť si alternatívne, doteraz menej využívané trasy. V prípade potreby môžu kontaktovať DPMK.