Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Regióny

Prievidžania radnici zaslali cez Odkaz pre starostu vyše 1000 podnetov

Mesto Prievidza Foto: TASR

Portál Odkazprestarostu.sk vznikol v októbri 2012.

Prievidza 3. marca (TASR) - Prievidzská samospráva zaznamenala od verejnosti prostredníctvom portálu Odkazprestarostu.sk od spustenia už viac ako 1000 podnetov na vyriešenie problémov v meste. Prievidza je treťou samosprávou na Slovensku, ktorá presiahla túto hranicu. Informoval o tom hovorca mesta Michal Ďureje.

"Tisíci podnet prostredníctvom portálu zaznamenala radnica na prelome rokov 2015 a 2016, na konci februára tohto roka ich bolo celkovo 1168. Z toho vyriešených je 745 a 19 je označených ako neriešených. Celkovo 400 podnetov ostáva naďalej v riešení," uviedol Ďureje.

Jedným z prostriedkov na komunikáciu mesta s obyvateľmi Prievidze sa stal Odkazprestarostu.sk v októbri 2012. Prostredníctvom portálu, ktorý prevádzkuje mimovládna organizácia Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť – SGI, môžu občania nahlasovať samospráve každodenné problémy vo svojom okolí. "Výhodou tohto spôsobu komunikácie je aj príležitosť vyjadriť mieru spokojnosti s riešením podnetov zo strany mesta," dodal Ďureje.

Portál Odkazprestarostu.sk pomôže v riešení problémov Komárna

Mesto Komárno využíva na riešenie problémov obyvateľstva a návštevníkov mesta portál Odkazprestarostu.sk. Podnety môžu posielať ľudia buď z webovej stránky www.odkazprestarostu.sk, alebo priamo z mobilného telefónu prostredníctvom aplikácií pre operačné systémy. Pri každom podnete je potrebné uviesť krátky názov a popis problému, zvoliť jednu z príslušných kategórií, určiť ulicu, kde sa podnet nachádza, a fotografiu, ktorá daný problém dokumentuje. TASR informoval hovorca mesta Komárno Róbert Králik.

Ako uviedol, po potvrdení podnetu administrátorom portálu nasleduje jeho odoslanie samospráve. O odoslaní pripomienky vás portál informuje prostredníctvom emailovej notifikácie. Po zverejnení podnetu samospráva odpovedá, či a ako ho bude riešiť. Ak mesto Komárno nezašle prvú odpoveď do 14 dní od pridania podnetu, ten je automaticky označený ako neriešený. Na druhej strane, mesto má možnosť uviesť, že podnet nepatrí do jeho kompetencie a je možné zmeniť zodpovednosť za jeho riešenie na iný subjekt.

„Na Odkazprestarostu.sk je možné podnetom prideliť štyri statusy - zaslaný, v riešení, vyriešený a neriešený. Portál zároveň umožňuje obyvateľom o každej téme slobodne diskutovať, hodnotiť, či je odpoveď samosprávy uspokojivá, pridávať komentáre či aktualizácie podnetov. Pomocou aktualizácie má užívateľ, ako aj všetci návštevníci portálu, možnosť zaslať dodatočné informácie o stave či riešení podnetu. Odoslanie aktualizácie je možné priamo na portáli alebo pomocou mobilnej aplikácie,“ vysvetlil hovorca s tým, že okrem riešenia aktuálnych problémov obyvateľov portál pomáha zorientovať sa v kompetenciách samosprávy. Občania môžu sledovať pod každým podnetom komunikáciu medzi samosprávou a obyvateľmi, ale aj medzi samosprávami a ďalšími subjektmi, ktorí do riešenia problémov vstupujú.

Podľa hovorcu mesta občania Komárna môžu využívať portál Odkazprestarostu.sk od 1. marca 2016. “Vďaka podpornému prístupu prevádzkovateľa portálu, inštitútu SGI (www.governance.sk) a koordinátorovi projektu Jakubovi Kmeťovi sa mesto Komárno stáva prvou samosprávou, kde funguje aj maďarská jazyková verzia,“ konštatoval Králik.