Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 29. apríl 2024Meniny má Lea
< sekcia Regióny

Senica prijala novinky týkajúce sa regulácie vonkajšej reklamy

Ilustračné foto Foto: TASR - Michal Svítok

Územie mesta Senica je na účely umiestňovania reklamných stavieb a reklamných, informačných a propagačných zariadení rozdelené na štyri zóny.

Senica 22. júla (TASR) - V rámci zmeny územného plánu, ktorú schválili poslanci Mestského zastupiteľstva v Senici, boli schválené novinky týkajúce sa regulácie vonkajšej reklamy na území mesta. TASR o tom informovala hovorkyňa mesta Tatiana Moravcová.

Zmeny a doplnky územného plánu obsahujú nové pravidlá. "Tie usmerňujú, ako reklamu umiestňovať, aký môže mať tvar a veľkosť, aby jej vzhľad v uliciach mesta nebol rušivý. Pri každom type reklamy je konkrétne uvedené odporúčané umiestnenie, kompozícia či počet reklám," uviedla pre TASR Moravcová.

"Vďaka týmto odporúčaniam je možné zjednotiť označovanie prevádzok, dočasných prenosných zariadení, informačno-orientačného systému, reklamných lamiel, ako aj dočasných prenosných zariadení a podobne," informoval Ladislav Michalka z mestského úradu.

Územie mesta Senica je na účely umiestňovania reklamných stavieb a reklamných, informačných a propagačných zariadení rozdelené na štyri zóny. Najprísnejšie podmienky sú v samotnom širšom centre mesta.

"Regulácia reklamných plôch má nielen estetický význam, ale aj bezpečnostný. Reklamné stavby sa nesmú umiestňovať v koridore dopravného značenia. Najnovšie už v obytnom území nebudú môcť byť osadené reklamné LED obrazovky, projektory či svetelné obrazovky. Zároveň pribudlo pravidlo, že každé zariadenie musí počas celej doby trvania byť označené menom a priezviskom, obchodným menom, názvom, ochrannou známkou alebo iným symbolom," doplnil pre TASR Michalka.

Nedodržiavanie a nerešpektovanie platných regulácií reklám bude možné kvalifikovať ako priestupok, respektíve správny delikt, za ktoré je možné uložiť pokutu.