Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 11. jún 2024
< sekcia Regióny

Bratislavskí starostovia chcú mať cyklotrasu čo najrýchlejšie

Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan Puškáš

Koncom júla má byť v Bratislave otvorený cyklomost. Bude však neúplný. Starostovia mestských častí vyzývajú kompetentných, aby problém chýbajúcej časti cyklotrasy čo najskôr vyriešili.

Bratislava 21. júna (TASR) – Starosta Devínskej Novej Vsi Milan Jambor, starostka Devína Ľubica Kolková a starostka Karlovej Vsi Iveta Hanulíková vyzývajú kompetentných k tomu, aby čo najrýchlejšie vyriešili problém cyklotrasy. Nepresadzujú žiadnu z alternatív, ide im hlavne o to, aby cesta pre cyklistov vznikla čím skôr.

"Onedlho sa otvorí cyklomost, pre Bratislavčanov bude neúplný. Bude mu chýbať posledný pilier, teda spojenie s Bratislavou," zhodujú sa. Pre všetkých troch starostov dotknutých mestských častí je cyklotrasa prioritou nielen kvôli rozvoju turizmu, ale aj bezpečnosti. "Trasa medzi Karlovou Vsou a Devínom je dnes pre cyklistov veľmi riziková. Nechceme tiež, aby do Devínskej chodili ľudia autami a tam nasadali na bicykel," poznamenal Jambor. "Záleží mi na tom, aby cyklisti neboli ohrozovaní vodičmi na rušnej ceste. Verím, že sa podarí nájsť také riešenie, ktoré nebude rizikové ani pre samotné vodné zdroje na ostrove Sihoť," dopĺňa starostka Karlovej Vsi Hanulíková.

Pre všetkých je teda ochrana vodných zdrojov dôležitá. Pre starostku Devína Kolkovú je však rovnako podstatná aj zrealizovateľnosť návrhu, pre ktorý sa mesto rozhodne. "Pokiaľ by to bola trasa cez Sihoť, spojili by sa tu dva verejné záujmy. Mesto by získalo skutočnú, nielen deklarovanú ochranu pitnej vody a za tie isté peniaze by cyklisti mali krásnu a bezpečnú cyklotrasu," pripomína.

Primátor Milan Ftáčnik minulý týždeň povedal, že materiál chce znovu predložiť na stôl mestskej rade. Tá zasadá dnes. Pred mesiacom materiál poslanci dali stiahnuť s odôvodnením, že chcú poznať stanovisko BVS. "Nemáme ale žiadnu favorizovanú trasu, každá má svoje pre a proti," poznamenal Ftáčnik. Minister Žiga sa viac prikláňa k riešeniu, ktoré Sihoť obchádza. Podľa neho treba zohľadniť environmentálne riziká, ochranu strategických vodných zdrojov a prírody. Generálny riaditeľ BVS Radoslav Jakab chce v prvom rade zabezpečiť ochranu dodávok vody a až potom riešiť otvorenie priestorov pre cyklistov ako dodatočnú službu.

Keďže cyklomost chcú otvoriť koncom júla, rozhodnutie by malo padnúť čím skôr. Realizácia cyklotrasy totiž bude podľa Ftáčnika trvať rok až rok a pol. "Dovtedy ju budeme viesť po Devínskej ceste, ktorá sa vyznačí cyklopiktogramami, aby sa rozlíšil priestor pre cyklistov a autá," dodal Ftáčnik.