Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Regióny

Kúpeľné mestečko Trenčianske Teplice vyhlásilo vojnu reklamnému smogu

Na ilustračnej snímke relaxačné bazény v kúpeľoch Trenčianske Teplice. Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Podľa primátora Trenčianskych Teplíc z ulíc mesta zmiznú reklamné pútače umiestnené na stĺpoch verejného osvetlenia alebo iných mestských stavbách.

Trenčianske Teplice 27. apríla (TASR) – Mesto Trenčianske Teplice vyhlásilo vojnu reklamnému smogu. Z ulíc zmizne počas mája a júna niekoľko desiatok reklamných billboardov a pútačov. Novela všeobecne záväzného nariadenia zakázala reklamu akéhokoľvek typu na mestskom majetku.

Podľa primátora Trenčianskych Teplíc Štefana Škultétyho z ulíc mesta zmiznú reklamné pútače umiestnené na stĺpoch verejného osvetlenia alebo iných mestských stavbách. Zákaz sa dotkne aj prenosných reklamných zariadení, ktoré sú najmä vo vnútornom kúpeľnom území v centrálnej časti mesta. Tamojšia samospráva nebude prenajímať pozemky a stavby vo svojom vlastníctve za účelom zhotovenia reklamných zariadení a stavieb, ako aj za účelom trvalého i dočasného umiestňovania prenosných reklamných tabúľ.



Trenčianske Teplice sa podľa primátora inšpirovali niektorými inými mestami, ktoré takýmto spôsobom obmedzili reklamu, napríklad  Grenoble. Toto sa stalo prvým mestom v Európe, ktoré odstránilo reklamné tabule všetkého druhu zo svojich ulíc. „Na jednej strane rešpektujeme právo poskytovať informácie, na druhej strane je však povinnosťou samosprávy pestovať a kultivovať prostredie, v ktorom žijeme. V tomto prípade platí, že menej je niekedy viac,“ doplnil Škultéty s tým, že reklamné pútače umiestnené pri hlavných komunikáciách nahradia jednotným navigačným systémom, ktoré bude financovať mesto prostredníctvom Oblastnej organizácie cestovného ruchu Trenčianske Teplice.