Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 27. apríl 2024Meniny má Jaroslav
< sekcia Regióny

V Lamači vidia lepšie a lacnejšie riešenie ako semafory pri Pantlovi

Ilustračné foto Foto: TASR/Pavel Neubauer

Lamačská samospráva si myslí, že lepším riešením by bolo zrušiť spoplatnenie diaľnice v úseku Lamač - Stupava-juh.

Bratislava 3. októbra (TASR) - Zlepšiť reguláciu dopravy na frekventovanej Hodonínskej ceste v Lamači a zvýšenie bezpečnosti chodcov by mala vyriešiť svetelná križovatka "pri Pantlovi", teda na križovatke ulíc Hodonínska-Vrančovičova. Hlavné mesto vyčlenilo v rozpočte na projektovú dokumentáciu križovatky 70.000 eur. Lamačská samospráva si však myslí, že lepším a lacnejším riešením by bolo zrušiť spoplatnenie diaľnice D2 pre osobné autá v úseku Lamač - Stupava-juh.

Poslanci Lamača poukazujú na to, že jadro problému je v neúmerne vysokom tranzite osobných áut cez Lamač. Mestskú časť využívajú na prejazd za prácou v meste obyvatelia Stupavy, Záhorskej Bystrice, Marianky a ďalších obcí, susediacich so západným okrajom Bratislavy. Do Bratislavy a z Bratislavy by sa síce mohli rýchlejšie dostať po diaľnici, no tá je spoplatnená.

Semafory by neboli potrebné

"My hovoríme, že ak by sa zrušilo spoplatnenie pre osobné autá v úseku Lamač - Stupava-juh, tranzit cez Lamač by sa výrazne znížil, keďže pre tých, čo cestujú z okolitých obcí by už prejazd cez Lamač nebol zaujímavý," uviedol pre TASR jeden z lamačských poslancov Radoslav Olekšák. Tým by sa podľa neho aj zmenšilo riziko pre chodcov, ktorí potrebujú prejsť cestu na križovatke Hodonínska-Vrančovičova. "Výstavba svetelnej križovatky by v tom prípade nebola potrebná," dodal Olekšák.

Úľavu pre Lamač, ale aj väčší komfort pre svojich obyvateľov a jednoznačné zvýšenie bezpečnosti a plynulosti dopravy, vidia v takomto riešení aj starostovia okolitých obcí. "Množstvo našich obyvateľov-vodičov, ktorí nemajú diaľničnú známku, by určite volili rýchlejšiu diaľnicu," uviedol pre TASR starosta Záhorskej Bystrice Jozef Krúpa. Starosta Marianky Radovan Jurika sa dokonca v tejto záležitosti v minulom roku obrátil na vtedajšieho ministra dopravy Jána Figeľa, no bez úspechu. "Naďalej však máme eminentný záujem na oslobodení uvedeného úseku od poplatkov pre osobné autá," povedal pre TASR Jurika.

Ministerstvo nesúhlasí

Ministerstvo dopravy však o zrušení spoplatnenia neuvažuje. "Podľa nášho názoru riešenie a zlepšenie dopravnej situácie v mestskej časti BA-Lamač nesúvisí so spoplatnením diaľnice na úseku Lamač-Stupava-juh, keďže diaľnica D2 je v oboch smeroch až po križovatku "Diamant" nespoplatnená," uviedol pre TASR hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Radoslav Olekšák však pripomína, že okrem spoplatneného úseku diaľnice je práve zlé riešenie križovatky Diamant – komplikovaným odbočením smerom na Záhorskú Bystricu - dôvodom, prečo väčšina vodičov volí starú cestu a nevyužíva obchvat okolo Lamača.

"Bolo by fajn, keby sa kompetentní z ministerstva dopravy prišli pozrieť do Lamača a oboznámili sa s reálnou situáciou, potom by sa možno zmenilo aj ich stanovisko," reagoval na odpoveď z ministerstva Olekšák.