Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Regióny

V prešovskej škole učia angličtinu podľa metódy Jolly Phonics

Ilustračné foto Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Vyučovanie touto formou si vyžaduje najmä od učiteľa veľkú kreativitu, aby vzdelávanie bolo pútavejšie.

Prešov 18. januára (TASR) – Deti i učitelia zo Základnej školy na Ulici Matice slovenskej v Prešove očakávajú v marci tohto roka vzácnu návštevu. S výsledkami vyučovania anglického jazyka na základe multizmyslového programu Jolly Phonics sa príde oboznámiť propagátor tejto metódy Christopher Jolly.

Prešovská základná škola bola zaradená do programu tohto vzdelávania a v prvom ročníku už vyučuje angličtinu touto metódou. Ako jedna z vybraných škôl získala aj originálne sady pomôcok na vyučovanie v celkovej hodnote 1500 eur.

Vyučovanie touto formou si vyžaduje najmä od učiteľa veľkú kreativitu, aby vzdelávanie bolo pútavejšie. Dôležité je však aj prostredie. V jednej z tried nájdete celú stenu polepenú slovíčkami a motivujúcimi obrázkami, ktoré majú deti stále pred očami. Lekciám sú prispôsobené knihy i počítačové programy so zvukovými nahrávkami.

"Som presvedčená, že je to výborná metóda vyučovania jazyka predovšetkým pre tie najmenšie deti. Je veľmi hravá a slovná zásoba je vnímaná cez príbeh. Súčasťou toho príbehu je nejaký zvuk a tento zvuk je potom zakomponovaný do rôznych slov," vysvetľuje učiteľka angličtiny Adriana Lešigová s tým, že príbehom sa začína každá hodina.

Táto metóda sa vraj dá pomerne dobre aplikovať aj v našom vyučovacom systéme, chce to len väčšie pochopenie od zriaďovateľov škôl, pretože istá investícia je nutná do pomôcok. Okrem toho učitelia by mali absolvovať niekoľko tréningov a školení. Všetko to vie pomôcť zabezpečiť špeciálne centrum v Pezinku, ktoré je garantom programu na Slovensku.

"Bola som v Anglicku a tam som sa zaujímala aj o túto metódu. Osobne som sa stretla s pánom Jollym a on ma inšpiroval aj svojimi výsledkami. Tak som sa do toho pustila po príchode domov a svoje postupy s ním stále konzultujem," uviedla angličtinárka.

Pripomenula, že v ich škole sú aj prípravky, kde majú deti s narušenou schopnosťou komunikácie a pre ne by táto metóda mohla byť veľmi vhodná. Za dôležité však považuje to, aby sa takto začali učiť už deti v skoršom veku. Vedenie školy uvažuje aj o otvorení materskej školy, v ktorej by sa začínala vyučovať angličtina touto metódou.

Lešigová konštatovala, že dobré výsledky vyučovania touto metódou sú viditeľné už po niekoľkých mesiacoch. Podľa nej sú už aj deti na prvom stupni schopné čítať príbeh alebo rozprávku v angličtine a prirodzene si text aj preložiť. Týmto všetkým sa chcú pochváliť aj v marci počas návštevy Christophera Jollyho v Prešove.