Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 3. máj 2024Meniny má Galina
< sekcia Regióny

VLČKOVCE: Deti dnes navštívili na farmách svoje adoptované kravičky

Foto: TASR

Od septembra minulého roka si môžu deti na webovej stránke adoptujsikravicku.sk virtuálne adoptovať jednu z ponúknutých 21.413 kravičiek žijúcich na 72 slovenských farmách.

Vlčkovce 18. mája (TASR) – Zhruba 150 detí spolu so svojimi rodičmi využilo Deň otvorených dverí na farme vo Vlčkovciach v okrese Trnava, aby na vlastné oči videli kravičky, ktoré si adoptovali prostredníctvom projektu Adopcia kravičiek. Celkovo na 72 farmách na Slovensku si dnes svoje adoptované kravičky pozrelo vyše 1000 detí, spolu so sprievodom navštívilo farmy zhruba 4000 ľudí. Projekt je súčasťou kampane Za SK mliečne výrobky, ktorá sa začala v máji minulého roka. Spoločne ho pripravili Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka a Slovenský mliekarenský zväz v rámci propagačnej činnosti zameranej na podporu spotreby mlieka a mliečnych výrobkov pôvodom zo Slovenska. Kampaň je financovaná slovenskými prvovýrobcami a spracovateľmi mlieka z Mliečneho fondu, do ktorého prispieva každý po 0,332 eura za každú tonu predaného a nakúpeného mlieka.

Od septembra minulého roka si môžu deti na webovej stránke adoptujsikravicku.sk virtuálne adoptovať jednu z ponúknutých 21.413 kravičiek žijúcich na 72 slovenských farmách. Podmienkou adopcie je zadanie ovál kódov a EAN kódov desiatich rôznych slovenských mliečnych výrobkov, ktoré sa nachádzajú na obale. Po adopcii zostáva v počítači kravička, o ktorú sa môžu deti virtuálne starať a zadaním ďalších ovál a EAN kódov zo slovenských mliečnych výrobkov môžu dokupovať rôzne hračky, dobroty, oblečenie. Do dnešného dňa je vyše 16.000 kravičiek adoptovaných, ďalších 5000 na adopciu stále čaká. Zadaných bolo vyše 400.000 EAN kódov a správca stránky na nej eviduje vyše 2 miliónov návštev.

Do projektu sa zapojilo aj 88 základných a materských škôl, ktoré si adoptovali kravičku kolektívne. „Projekt potrvá do konca júna tohto roka, stránka však bude naďalej fungovať, deti o svoje adoptované kravičky neprídu. Hodnotíme ho ako veľmi úspešný. Po jeho skončení musíme naakumulovať vo fonde ďalšie finančné prostriedky a potom sa rozhodneme, akou cestou budeme v propagácii pokračovať,“ uviedla riaditeľka Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka Margita Štefániková. Jednou z možností je využitie fondov z Európskej únie, ktoré Slovenská republika využila aj v minulosti.

Zásluhou trojročnej kampane Objav mlieko stúpla ročná spotreba mlieka a mliečnych výrobkov na obyvateľa zo 153 na 163 kilogramov. „To však bol ten moment, kedy sme otvorili diskusiu vzhľadom na to, že v tejto kampani boli použité zdroje z eurofondov a nebolo možné propagovať výlučne slovenské produkty. A celkové vyhodnotenie ukázalo, že práve v tých rokoch sa výrazne zintenzívnil import mlieka a mliečnych výrobkov na slovenský trh a domáca výroba nie že stúpla, ale naopak klesla,“ upozorňuje člen rady Slovenského mliekarenského zväzu Stanislav Voskár. Predbežné výsledky súčasnej kampane Za SK mliečne výrobky sú podľa Voskára pozitívne. Od jej spustenia v máji 2012 do januára tohto roka v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka stúpla spotreba konzumného mlieka o 8,1 percenta, syrov o 7,7 percenta, tvarohov o 9,1 percenta, smotany o 5,7 percenta. V segmente kyslomliečnych výrobkov je nárast 10,9 percenta, pričom spotreba jogurtov vzrástla o 17,3 percenta. Nedarí sa zvyšovať spotrebu masla, ktorého spotreba sa zvýšila len nepatrne o 0,7 percenta.