Parkovacie miesto, ktoré bude vyznačené vodorovným aj zvislým dopravným značením na chodníku, bude následne možné regulovať spoplatnením podľa konkrétnej parkovacej zóny.
Autor TASR
Trnava 2. októbra (TASR) - Mestská polícia Trnava je v prvých dňoch účinnosti chodníkovej novely pripravená najskôr vodičov, ktorí budú na chodníkoch parkovať, upozorňovať. Mesto sa na zavedenie novely zákona o cestnej premávke pripravuje podľa radnice dlhodobo a postupne. Príprava ide ruka v ruke s postupným zavádzaním regulácie statickej dopravy. Uviedla to na svojom webe.
"V súčasnosti máme prostredníctvom všeobecne záväzného nariadenia (VZN) definované parkovacie zóny v rámci celého mesta a postupne v nich vyznačujeme parkovacie miesta. Aj bez zmeny zákona by sme však brali ohľad na chodcov, pretože chodníky patria im, nie motorovým vozidlám," uvádza mesto. Lokality, kde bude povolené státie na chodníkoch, sú iba malým fragmentom z celkového počtu parkovacích miest v meste. Ide o zóny staršej rodinnej zástavby, kde by inak objektívne nebolo možné legálne vyznačiť ani základné parkovacie kapacity. "Konkrétne ide o vnútroblok na ulici Hospodárska, ďalej o ulice Jasná, Vajanského, Vančurova, Krajná, V jame. Vo zvyšných uliciach v Trnave bude možné navrhnúť parkovacie miesta tak, aby nezasahovali do chodníka," doplnila radnica.
Parkovacie miesto, ktoré bude vyznačené vodorovným aj zvislým dopravným značením na chodníku, bude následne možné regulovať spoplatnením podľa konkrétnej parkovacej zóny. Mesto Trnava bude aj po realizácii dopravného značenia vyhodnocovať každú lokalitu a v prípade nutnosti a opodstatnených požiadaviek parkovacie miesta na chodníkoch povolí alebo zruší.
"V súčasnosti máme prostredníctvom všeobecne záväzného nariadenia (VZN) definované parkovacie zóny v rámci celého mesta a postupne v nich vyznačujeme parkovacie miesta. Aj bez zmeny zákona by sme však brali ohľad na chodcov, pretože chodníky patria im, nie motorovým vozidlám," uvádza mesto. Lokality, kde bude povolené státie na chodníkoch, sú iba malým fragmentom z celkového počtu parkovacích miest v meste. Ide o zóny staršej rodinnej zástavby, kde by inak objektívne nebolo možné legálne vyznačiť ani základné parkovacie kapacity. "Konkrétne ide o vnútroblok na ulici Hospodárska, ďalej o ulice Jasná, Vajanského, Vančurova, Krajná, V jame. Vo zvyšných uliciach v Trnave bude možné navrhnúť parkovacie miesta tak, aby nezasahovali do chodníka," doplnila radnica.
Parkovacie miesto, ktoré bude vyznačené vodorovným aj zvislým dopravným značením na chodníku, bude následne možné regulovať spoplatnením podľa konkrétnej parkovacej zóny. Mesto Trnava bude aj po realizácii dopravného značenia vyhodnocovať každú lokalitu a v prípade nutnosti a opodstatnených požiadaviek parkovacie miesta na chodníkoch povolí alebo zruší.