Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Regióny

Odborníci diskutujú aj o mestskej doprave na pôde Žilinskej univerzity

V Žiline spustili 14. januára 2014 do prevádzky päť nových trolejbusov. Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Dvojdňovú medzinárodnú konferenciu organizuje Katedra cestnej a mestskej dopravy ŽU pod záštitou ministerstva dopravy.

Žilina 19. októbra (TASR) – Hľadať vhodný spôsob ďalšieho smerovania cestnej a mestskej dopravy v podmienkach globalizácie a konsenzus medzi bezpečnostnými, ekologickými a ekonomickými požiadavkami je úlohou siedmeho ročníka medzinárodnej vedeckej konferencie o cestnej a mestskej doprave CMDTUR, ktorá sa začala dnes na pôde Žilinskej univerzity (ŽU) v Žiline. TASR o tom informovala Monika Randíková z oddelenia pre medzinárodné vzťahy a marketing ŽU.

Na dvojdňovej medzinárodnej konferencii, ktorú organizuje Katedra cestnej a mestskej dopravy ŽU pod záštitou Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, sa podľa nej zišli odborníci z Českej republiky, Slovenska, Maďarska, Poľska a Španielska.

S prednáškou Opatrenia bezpečnosti cestnej premávky, týkajúce sa profesionálnych vodičov, vystúpi Francisco Alonzo z Valencijskej univerzity. Prednášku o kapacitnej výkonnosti zastávok na území mesta a o konkurencieschopnosti slovenských dopravcov v kontexte daní a poplatkov bude mať vedúci Katedry cestnej a mestskej dopravy Fakulty prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov ŽU Jozef Gnap. O vývoji mýtneho systému na príklade centra mesta Katovice bude hovoriť Jerzy Mikulski z Ekonomickej univerzity v Katoviciach a Ekonomiku využívania biopalív v doprave predstavia Zdeněk Říha, František Dolský a Jan Tichý z Českého vysokého učenia technického v Prahe, doplnila Randíková.

Cestná a mestská doprava zabezpečuje podľa Jozefa Gnapa, ktorý je zároveň aj organizačným garantom konferencie, mobilitu obyvateľstva a prepravu tovarov podľa požiadaviek zákazníkov, ktoré sa neustále menia. "Rozvoj individuálneho motorizmu a cestnej nákladnej dopravy je príčinou mnohých negatívnych javov. Veľký počet dopravných nehôd s nevyčísliteľnými stratami na životoch, veľké hmotné škody na majetku a nepriaznivé dosahy na životné prostredie, sú len tie najzávažnejšie negatívne vplyvy. Napriek týmto skutočnostiam si život bez automobilu už len veľmi ťažko vieme v súčasnosti predstaviť," podotkol Gnap.