Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 18. apríl 2024Meniny má Valér
< sekcia Slovensko

Ľ. ÁBEL: Smrteľných havárií motorkárov pribúda, hoci počet nehôd klesá

Na snímke viceprezident Policajného zboru SR Ľubomír Ábel. Foto: Teraz.sk

Za prvých 10 mesiacov sa stalo na slovenských cestách takmer 11-tisíc nehôd. Viceprezident PZ Ľubomír Ábel exkluzívne pre Tablet.TV radí, ako nehodám v jesennom období predchádzať.

Bratislava 6. novembra (Teraz.sk) – Na slovenských cestách sa do konca októbra tohto roku stalo takmer 11-tisíc dopravných nehôd, ktoré si vyžiadali viac ako 200 úmrtí. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka sú tieto čísla nižšie, no polícia nemôže hovoriť o spokojnosti.

„Nie sme spokojní s číslom 200, polícia preto robí všetky možné aktivity, aby zvýšila bezpečnosť na našich cestách,“ zdôraznil v relácii Tablet.TV viceprezident Prezídia Policajného zboru Ľubomír Ábel.
Zároveň pripomenul, že v tomto roku sa zvýšil počet usmrtených motocyklistov. „Väčšina týchto motorkárov zomrela vinou iného účastníka, spravidla motorového vozidla,“ dodal.

Nehody motocyklistov vzrastajú aj s pribúdajúcimi motorkami na slovenských cestách, ročne do evidencií pribudne približne šesť až sedem tisíc motocyklov.

Na nehodovosť na cestách výrazne vplýva aj nepriaznivé počasie. „Niektorí vodiči sa ťažšie prispôsobujú podmienkam, ktoré v tomto jesennom období panujú na našich cestách,“ zhodnotil Ábel. Apeloval nielen na výmenu zimných pneumatík, ale aj nastavenie svetiel a prispôsobenie jazdy stavu vozovky a svojim schopnostiam.



Hoci podľa zákona musí mať vodič zimné pneumatiky založené na aute vtedy, keď sa na vozovke nachádza súvislá vrstva ľadu a snehu, policajný viceprezident odporučil na sneh nečakať. „Pokiaľ teplota klesá pod desať stupňov, je oveľa bezpečnejšie jazdiť s vozidlom, ktoré je vybavené zimnými pneumatikami, samozrejme s tým súvisí aj predpísaná vzorka dezénu po celom obvode pneumatiky. Tá by mala byť na zimných pneumatikách minimálne tri milimetre,“ spresnil.

Rýchlosť treba prispôsobiť podmienkam povrchu vozovky, čo vodiči často nerešpektujú a spôsobujú, často aj tragické, nehody. „V posledných dňoch sme boli svedkami týchto tragických nehôd, spomeniem len jeden taký pomerne dosť vyťažený úsek, cestu z Banskej Bystrice do Ružomberka cez Donovaly, kde za jeden týždeň bolo usmrtených šesť osôb,“ uzavrel Ábel.