Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 16. máj 2024Meniny má Svetozár
< sekcia Slovensko

Na Slovensko prichádza nový spôsob vyučovania angličtiny

Ilustračné foto Foto: TASR/Martin Baumann

Základný systém je použiteľný pre študentov s akýmkoľvek materinským jazykom.

Bratislava 23. apríla (TASR) - Za jedinečný systém výučby angličtiny označil dnes americký veľvyslanec Theodore Sedgwick efektívny spôsob, ktorý v USA vytvorili učitelia jazykov, počítačoví inžinieri i neurológovia.

Pilotný projekt pre SR prináša americká spoločnosť DynEd International, ktorá už má za sebou úspešný štart v Českej republike, vysvetlil Sedgwick. Dodal, že kalifornská firma sa etablovala v mnohých krajinách sveta a má desiatky miliónov študentov.

Prezident a spoluzakladateľ spoločnosti Lance Knowles zdôraznil, že nejde len o to - učiť sa cudzí jazyk, ale je nutné učiť sa ho efektívne. Podotkol, že jazyk ako schopnosť treba rozvíjať, komunikovať, aktivovať i vytvárať pamäťové väzby a "nememorovať".

Interaktívny systém výučby, založený na princípoch fungovania mozgu a s podporou počítača, je sústavne konfrontovaný s požiadavkami doby a s individuálnymi potrebami študentov.

Knowles spomenul spoluprácu s ministerstvami školstva v Číne, Turecku a vo Francúzsku, ale aj s leteckými spoločnosťami. Pre ich pracovníkov je hovoriť a počúvať "otázkou života a smrti", musia komunikovať v strese.

Skúsený učiteľ s vyše 30-ročnou praxou povedal, že "mozog je úžasný nástroj". Hoci deti sa učia hravo, vďaka svojmu systému dokáže spoločnosť naučiť jazyk aj štyridsiatnika či päťdesiatnika.

Knowles poznamenal, že v súčasnosti má o učenie sa angličtiny záujem viac ľudí ako pred 20 rokmi, je to "globálny jazyk", čo si uvedomujú vlády i manažéri.


Základný systém je použiteľný pre študentov s akýmkoľvek materinským jazykom, vysvetlil Knowles v rozhovore pre TASR. Objasnil však, že vedia využiť najmodernejšie modely na to, aby na báze dvoch jazykov našli optimálne riešenie a naučili po anglicky aj ľudí, ktorí majú úplne iný jazykový základ, či už Japoncov alebo Kórejčanov.

Podľa Knowlesových slov si bystrý, ale lenivý študent musí uvedomiť, že učenie sa cudzieho jazyka je "ťažká práca", ktorá potrebuje svoj čas, a toto mu musí sprostredkovať učiteľ. Svoj cieľ preto dosiahnu aj možno pomalší, avšak usilovní študenti.

Na otázku TASR, čo je najväčšou radosťou pre učiteľa, skúsený pedagóg jednoznačne odpovedal, že "úspech žiaka". Na prezentácii v bratislavskej rezidencii amerického veľvyslanca však bolo úspechom hlavne "pošteklenie mozgu" prítomných a myšlienka, že potreby 21. storočia sa nemôžu naplniť štýlom výučby z 19. storočia.