Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Slovensko

Do súťaže Národná cena za komunikačný dizajn sa ešte možno prihlásiť

Ilustračné foto Foto: TASR - Pavol Ďurčo

Súťažiť môžu práce vytvorené od 1.3.2013 do 2.3.2016.

Bratislava 1. marca (TASR) – Organizátori Národnej ceny za komunikačný dizajn (NCD) 2016 predĺžili uzávierku prihlasovania do tejto súťaže. "Grafickí dizajnéri, grafické štúdiá, reklamné agentúry, klienti a študenti grafického dizajnu a príbuzných disciplín môžu prihlásiť súťažné práce do 2. marca a uchádzať sa o jedno z prestížnych ocenení," uviedla Lenka Bednárová zo Slovenského centra dizajnu (SCD).

Okrem SCD je organizátorom súťaže Ministerstvo kultúry SR v spolupráci s Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR i Ministerstvom hospodárstva SR.

Po trojročnej prestávke možno v tomto roku opäť súťažiť v oblasti komunikačného dizajnu a to v troch kategóriách: profesionálny, študentský a experimentálny komunikačný dizajn. Posledná kategória je v komunikačnom dizajne novinkou a dáva priestor pre práce, ktoré vznikli z vlastnej iniciatívy autorov, teda bez objednávky či spolupráce s konkrétnym klientom. Profesionálni grafickí dizajnéri a študenti komunikačného dizajnu môžu do tejto kategórie prihlásiť nerealizované práce a to vo forme projektov, štúdií alebo konceptov. Obsahovo by však aj tieto práce mali byť zamerané na experiment v komunikačnom dizajne.

Účasť na súťaži je možná aj na základe nominácie, t.j. ak niekto nemá svoju zaujímavú prácu, môže do súťaže nominovať dizajn, ktorý ho zaujal, a to v zmysle predmetu súťaže a jej podmienok.

Spektrum akceptovaných diel je široké: logotyp, korporátna identita, komunikačná kampaň, tvorba a použitie písma, knižný dizajn a vydavateľská činnosť, ilustrácia v kontexte komunikačného dizajnu, multimediálny dizajn v kontexte komunikačného dizajnu, vizuálna komunikácia v priestore, experimentálne projekty v kontexte komunikačného dizajnu. Súťažiť môžu práce vytvorené od 1.3.2013 do 2.3.2016.

Prihlásené práce bude sedemčlenná medzinárodná porota prvýkrát hodnotiť v dvoch kolách. Najskôr na základe online prihlášok ich vyberie na výstavu a z nich v druhom kole určí víťazov. Výstava má byť doteraz najväčšou prehliadkou komunikačného dizajnu a bude sprístupnená verejnosti 28. apríla v priestoroch bratislavskej galérie Satelit a galérie v podkroví Slovenského múzea dizajnu v Hurbanových kasárňach. Až do 26. mája budú môcť jej návštevníci vybrať svojho favorita na udelenie Ceny verejnosti, ktorej súčasťou bude aj výsledok hlasovania na internete. Svoju cenu udelia aj zástupcovia mediálnych partnerov. Ďalšia súťaž zameraná na komunikačný dizajn bude v roku 2018.