Slovensko

Cez Gabčíkovo sa preplavilo viac ako päť miliónov ľudí

TASR, 4. novembra 2012 12:24

Vodné dielo si práve túto jeseň pripomína dvadsať rokov od svojho uvedenia do prevádzky.

Plavba vodným dielom Gabčíkov. Foto: TASR/Štefan Puškáš
Bratislava 4. novembra (TASR) – Cez vodné dielo Gabčíkovo sa za dvadsať rokov jeho fungovania preplavilo vyše 300.000 lodí. Na ich palubách sa pritom nachádzalo viac ako päť miliónov pasažierov. "Môžeme tak povedať, že celé Slovensko prešlo lodnými komorami Gabčíkova," podotkol splnomocnenec vlády pre výstavbu a prevádzku Sústavy vodných diel Gabčíkovo – Nagymaros Ladislav Lazár.

Vodné dielo si práve túto jeseň pripomína dvadsať rokov od svojho uvedenia do prevádzky. Plavebná komora Gabčíkova je podľa Lazára jednou z najväčších plavebných komôr v Európe vôbec. "Jej šírka je 34 metrov a je to viac, ako má plavebná komora v Panamskom prieplave," vyčíslil.

Vodné dielo zároveň premieňa vodnú energiu na elektrickú a pokrýva približne 10 % spotreby elektrickej energie Slovenska. V rámci výstavby vodného diela už slovenská strana svoju časť, ktorú podľa zmluvy s Maďarskom mala postaviť, dokončila. Maďarská strana však práce na diele zanechala, čo viedlo k sporu oboch štátov, ktorý sa ťahá už roky. Pred 15 rokmi vo veci rozhodol aj Medzinárodný súdny dvor (MSD) v Haagu. Na implementácii rozsudku sa však doteraz krajiny nedohodli.
Zdielať článok na FacebookPáči sa mi TERAZ.SK na facebooku
Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy priamo na FB

Viac článkov na tému:

Najnovšie články v rubrike

dnes 13:24

A.HLINA: Rezort konštatuje, že u nebankoviek je všetko v poriadku
Informoval o tom predseda mimoparlamentného KDH Alojz Hlina, ktorý ešte ako poslanec NR SR a člen brannobezpečnostného výboru inicioval vypracovanie tejto správy.

sk
dnes 13:17

Lajčák pre Huffington Post: treba podporiť stabilitu v Južnom Sudáne
Južný Sudán sa stal najnovším členom OSN pred piatimi rokmi po viac ako dvoch desaťročiach občianskej vojny.

sk
dnes 13:11

PELLEGRINI: Vytvoríme testovaciu dráhu pre počítačmi prepojené autá
Projekt sa pravdepodobne zrealizuje na diaľniciach medzi Slovenskom a Maďarskom, Rakúskom či Českou republikou.

sk

Téma TASR



Používaním stránok TERAZ.SK súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac